BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 13, 2012

cecita

post aku kali takdelah cita2 yang aku buat. tapi kali ni lebih pada kejadian2 yang berlaku pada aku beberapa minggu ne. 


1. latihan memandu aku terpaksa dihentikan seketika atas alasan kak n adik tak berapa sehat. kami tangguh sehingga lepas raya baru start balik.

2. minggu lepas aku, mak, kak, kekna n teh balik kampung aloq staq utk buat persiapan awal raya. kemas rumah nak isi balik barang yg takde dlm peti ais. so balik raya sok tinggal nak masak n nak sediakan barang2 lain sikit2 ja. tyme aku p kedai runcit dgn teh aku ternampak gasing. then terbisik la "eh gasing" rupanya teh dengar pastu dia geleng kepala hahaha aku sendiri tak tau kenapa then teh cakap. "kecik2 dlu teh pun men gasing gak" so aku tau la skang aku suka men gasing ikut mak menakan kesayangan rupanya. dulu, ayah suka kata "suka men gasing ikut sapa tak tau" pasai ayah aku tak men. sekarang dah terjawab la misteri tersebut. hihihi

3 tadi tyme aku ronda bazar kat laguna terserempak dgn one of my lect. so aku pun teguq la. when she know yg aku ni dah hbis diploma yg terpacul kat mulut dia "alhamdulillah" n aku pun berterima kasih dgn dia. pasai dia ajar, aku pasai dia twarkan aku buat sayembara sajak tu. aku benda2 camni aku anggap apa yg dia dah buat, jasa dia, aku tak boleh nak bayar. even, aku tak boleh nak balas pun. see, betapa besarnya jasa seorang lecturer. cikgu sekalilah. bila dia cakap alhamdulillah td, dia mcm lega n right now air mata aku meleleh tanpa sebab! aku terharu. nahh tu bkn aku sgt. aku payah nk terharu.. :p ntahla. cuma aku selalu doakan utk mereka yang bersama aku. :) sometime, aku terasa ucapan terima kasih pun belum cukup w'pun setiap kali aku sebut pda mereka. hrmmm

4. td aku masuk satu kedai makanan segera. then some1 kenal aku n said "hey that you" aku pelik. how come manusia n kenai aku tapi aku leh tak kenai dia walaupun aku cam muka. then slumber badak aku tanya. "aku penah jumpa hang kat mna?" then mamat ni sengih. aku cam. 'ermm hg ni ok ka dak?' hehe dia jawab "aku yg dok kerja kat dewan murni lah" haaa sejak bila aku masuk dewan murni? terpikiaq gak aku kn. dia ckp lg " hg kan yg pagi2 suka beli nasi lemak dgn ayaq teh ais. kalau petang suka makan mee bakso. hg jarang mai kalau mlm" then cepat otak aku tangkap. rupanya dia penah kerja kat dewan murni kolej aku dulu. sembang punya sembang baru tersedaq yang aku masuk kedai tu nak beli barang. tetiba dia kata "hg tak mau bungkuih teh ais ka?" ohh dia pun ingat lg muka aku ni suka teh ais.. yg ni aku agk terharu. psai aku tak penah teguq dia pun kn kolej dlu but skang kami cam leh get along. awkward but okaylah..

5. mak ayh aku dah decide raya thn ni kami akan beraya di N9. so kat sanalah aku akan berada nanti insyallah cuma yg agk tak beznya tempat yg kami biasa duduk tak dapat. slalunya dpt rumah tamu tapi skang dpt bilik. okaylah dr takde langsung. cuma terasing lah skit dr mak ayh.

6. actually aku rasa cam x sabaq nk msuk degree tp dlm msa yg sama aku takut sejarah berulang. sejarah apa jgn tnya lah. aku dah biasa tewas sekali n aku tak mau ulang buat kali kedua. hope so.

inilah cita serba sikit sal aku dua ke tiga minggu neh..

0 comments: