BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 24, 2011

alhamdulillah

alhamdulillah aku bersyukur pada MU YA ALLAH. result untuk sem 3 da kuar. Sekali lagi aku x dak sangkut. XD aku rasa berbaloi sangat walaupun aku tak mencapai target. ini pun jadilah asalkan ada peningkatan dari aku. meh aku cita serba sikit waktu aku nak amik final exam rtu





macam2 gaya kan? hahah ne la keja aku bila agk2 stress ngan nk amik m00d blaja... ingat senang manusia mcm aku ni nak blaja.. bak kata org sok nk exam mlm tu bru nk cri bku hahaha tu prangai aku sem2 lepas. sem ne aku pelik skit. seminggu awai aku tdoq ngan bku.. bru aku rsa apa itu blajaq. tapi aku still x phm kenapa aku x leh dpt mcm org lain. mungkin sebab aku guna loghat negeri sembilan kut tyme exam wakakakaka

Untuk exam kali ne, uitm terpaksa pendekkan masa exam dr 3minggu ke sploh hari. paper aku yg dgn yg second okay la at least ada la gap. pat paper aku yang 1 paper ctu ari jumaat, law ari sabtu, ekonomi ngan account ari ahad pagi dan ptg.. aku sendiri x jangka mcm mna aku nk hadapi semu ne gap lima hari selepas second paper, aku hanya focus pada law, eco dan account.. 2 hari sebelum jumaat bru aku bca ctu, itu pun secara cepat sbb aku terlampau tkt dengan law. lepas abis ja ctu aku blik ja mkn mndi solat n tdor. tp x leh :( damn! so aku bncuh nescafe n start tgk2 law blik. aku dah rasa kebas badan bila aku tension xtaw nk pokus bab mna. lazly bca yg aku spot. alhamdulillah hampir ke semua yg aku spot kuar dalam exam. abis law tu, smpai ja blik 1st thing makan, muahahaha pas dr tu aku trus smbar eco... aku tgk ja aku pening. rasanya kesan dr nescafe.. nak tgk muka aku tyme minum nescafe sebelum law yg aku x tdoq tu, haaa ni dia...













lepas maghrib sekali lagi aku bncuh nescafe pekat tuk study. smpai ke subuh aku x tdoq. ada gk terpikir tkt dlm dewan aku ngantuk, jadi sebelum aku mndi aku da msak ayaq siap2 then lepas aku solat trus bncuh nescafe buat sarapan dan aku bncuh masuk dalam botol.. tuk reduce skit kesan nescafe yang bk dlm kepala aku minum gak air suam.. bru aku rsa lega.. elok ja nana jumpa aku nk g amik exam dia da koba awal2 " nad mata hang... hg okay ne" aku gelak je walaupun aku da tak larat.. mestey mata aku da gelap la tu. aku pun satu, lupa nak touch up ngan bedak huhuhu aku bukak ja pape eco then i said "wow! mcm aku x blaja eco" soalan mmg membunuh. aku ingat aku ja kata cmtu.. ghupanya ada yg lg frust dr aku. msa yg ada x aku sia2kan. hati membuak2 nk amik laz pape n blik umah trus sbb terlalu frust ngan eco. nsb baik ada icka yg kuatkan smangat aku. msa yg ada x aku sia2 kan. pas abis mkn aku. aku icka ehsan trus study.

gambaw sekadar hiasan

gila weh study account

amik m00d dgn melihat alam ciptaan Tuhan

muka buat ceria ja tuh



ramai yang da berkumpul di depan dewan termsuk membe2 klas aku yg lain. sekali lagi aku minum nescafe walaupun dilarang. yeah aku dinasihat utk tdak minum nescafe oleh 'pakar2' ku. tapi aku niat utk amik exam. ttba2 ada diantara kami yang kuar kalam "malaih dah aih aku nak study account.. apa yg kuaq sat g aku jawab ja la.. aku gerun, sbb kebanyakan depa da study. aku ja laz minute sbb pokus kat law. dgn lafaz bismillah, aku bukak pape account dengan penuh debaran. dalam masa yang sama, otak aku tgh berlawan antara mengantuk dan x ngantuk, dgn nak mengingat akaun lg. dgn prasaan nak blik umah. dgn nk hentikan semua ne cepat2. berat sgt kepala aku tyme tu. dlm hati aku mengalunkan surah al-muk (walaupun aku masih belum menghafal semua XD ) itu adalah untuk menenagkan dri aku sendiri. smpai satu tahap, aku stress. nafas mula x menentu. mujur saja aku bwak msuk air mineral. aku rileks jap nyanyi lu, kedian bru aku smbung wat akaun tuk kali kedua. yg mna x balance tu aku buat gk cri jawapan yg betul. alhamdulillah aku tak tggal soalan... dlm hati "Ya Allah aku redha atas semuanya. ini yang hanya mampu untuk aku jawab, hanya ini usaha ku selebihnya aku serahkan Mu" setitik air mata ku mengalir. setengah jap sebelum abis exam aku da hntar paper. perjalanan aku, aku rsakan terhenti di situ, bila da kuar bru aku tertnya btul ke apa aku buat ne?

smpai ja bilik aku nanes puas2. aku menyabarkan dri sendiri.. ayh dtg amik tepat kul 540 ptg. hari ujan mengiringi aku keluar dari uitm aiceheheheh sekali lagi blik aku nanes2 kt mak ngan ayh. abis satu umah. ingatkan blik, da mlm golek2 ats katil bole r aku tdoq puas2 setelah 2 mlm aku x tdoq. akibat nescafe, pkul 3 pg bru aku lih tdo. itu pun setelah aku minum byk air suam tuk reduce sisa nescafe dlm bdn. bgn ja pg (pg ka aku bgn? ntah x ingat) pala aku berat cm kena hantuk kat dinding. dgn slumber aku tnya ayh aku.. "skang kul bpa" dgn slumber gak ayh aku tarik langsir suh tgk kat luar.."o0o0 awai lagi norh. pg g kan?" dgn slumber gak ayh aku kata" wa'ang tgk la tu ha jam kek dinding yg bosa den boli tu. mak wa'ang dokek nak blik da, wa'ang bru yo nak bgn dan bla2" ptt la aku nmpak mcm awal lg sbb ari mendung kat luar hahahaha

tapi mmg berbaloi la minum nescafe smpai x tdo.. n big thanks to mak coz ari aku amik law tu, ako kol mak nanes tkt x leh jawab. tyme aku menjawab terasa lancar je smpaikan aku leh dgr kt telingan aku surah al muk dr mula smpai habis dan perlahan2 hati aku juga ikut membacanya smbil otak ligat berfikir tgn mula menulis laju. abis ja law, aku kol mak mengatakan alhamdulillah aku leh jawab dan menceritakan keadaan aku tyme aku jawab. Allah maha besar. Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang ghupanya tyme aku dgr tu, mak kat umah tgh bca yasin dan surah al-muk buatku. padanlah aku terdgr ditelinga dan mengikut dgn hati. smpai skang aku pelik mcm mna aku leh pokus padahal otak tgh ligak pk aty tgh ikut bacaan al muk. tgn menulis. kuasa Allah siapa yang tahu. alahmdulillah. i deserve what i got XD

0 comments: