BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 27, 2011

bukit H

okay aku tutup buku sat pastu tulis blog smbil menikmati secawan nescafe panaz. "mai secawan" hahaha okay skang pkul 650 pagi waktu malaysia.

dulu, aku penah dengaq membe aku sebut psai bukit H, bukit H. aku ingat menatang apa. tempat peranginan ka? ghupanya tu tempat berdekatan dengan sungai pasir, (org kedah sebut pasiaq na) orang ramai selalu mendaki (or panjat) bukit ne utk aktiviti riadah mcm berjogging. tak kira umoq, dr umoq darjah 3 klu x salah yg aku penah tegoq smpai ke nyonya umo 70-80 thn daki bukit tu. 1st aku panjat bukit tu, bkn mengah, [-x srupa putuih napaih kut. kali kedua aku semput. smpailah 3 hari terawal sepanjang cuti seminggu aku neh aku daki Bukit H ne berturut-turut, nafas aku da stabil. turun naik da mcm x dak pa.. tp cuba ajak aku p naik la.. mesti semput balik. aku respect toi ngan warga emas yg daki bukit tu steady ja. tinggi sepasai, cerun sepasai.


nilah gambaran dr bukit H. sebanaqnya yg gmbaq dr web yg aku cri. gambaq yg aku sendiri amx brapa elok. so aku x mo upload hehehehe dr ataih ne jugak dikatakan bolih nmpak sebahagian dr penang. aku pun tak tau psai aku ghabun. yg aku nmpak laut ja.. n bolih nampak sungai petani.

1st thing yg aku suka pasai bukit H ne beriadah tu satu la.. then bila aku nek ja aku muhasabah diri smbil tgk pemandangan yg indah ne. bila aku duk ataih aku bolih nmpak sungai petani (sg petani besar oooo) tp sebanaqnya aku ni kecik ja. hehehe motif sebenar ialah kita ni bukanlah sapa2 pun kat dunia ni. hg ada kuasa guna leklok. pakai leklok buat qeja pun leklok

kedua pasai muhasabah diri gak.. angin kat sini sejuk hampa taw dak?(ok iklan) bru2 ne johor banjir. then buat aku terpikiaq (myb pembaca akn kata x berkait n aku kata ne fikiran aku la kan) sejauh mana pun kita prepare akan sesuatu benda (ayt BM x leh blah ;)) ) bila Allah SWT kata benda tu x jadi, maka x jadilah benda tu

ketiga bila aku naik/daki bukit H ne aku akan cabar diri aku sendiri utk naik da turun secapat yg boleh tanpa ada masalah pernafasan atau semput. 1st tyme naik hampir 2 jam jugak kami kat bukit H. semuanya gara2 sesat n kena patah blik. second tyme sejam setengah. yg paling laz sejam 10 minit kut. klu nk cepat dr tu rasanya aku bila turun aku kena guling cm tenggiling la kut bru cepat smpai hahahaha.

keempat bila aku smpai ja bawak. peluh semua keluar. alahamdulillah aku rasa dengan tension aku segala yg duk dalam pala n badan aku turut ikut keluaq tanpa rasa bersalah. aku rasa tenang sgt. n myb da memang mcm kesukaan aku ngan alam ne aku rasa puas bila tgk pokok2 kat situ. (tringat plak cmna aku sedih bila pokok kt UITM kena tebang) huhuhu

0 comments: