BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 18, 2012

anda beruntung tika amarah ku menyala
aku memilih untuk mengalirkan air mata

anda beruntung jika baran ku datang
aku memilih untuk berdiam

anda juga beruntung jika aku hanya menjeling
dari aku menengking

maaflah, aku masih belum mampu bertukar menjadi insan yang mampu bersabar tika amarah datang menerpa. aku masih tak mampu menghalangnya. benar, bersabar itu separuh dari iman. dan sebaik-baiknya orang yg pemarah menahan sabarnya.

bukan aku. aku masih mencuba menjadi yg terbaik. ketahuilah

tika aku memilih untuk berdiam
aku takut andai tersalah bicara
aku takut ada hati terguris dek kata
almaklumlah lidah ini setajam pisau
ada yang paling ku takuti
jika aku diam
aku takut andai terbit rsa benci dihati
terkesan dari marah yg terpedam
dan juga aku khuatir kalau2 ia akan menjadi dendam

aku insan biasa
cuba menjadi diri sendiri
juga cuba memberi yang terbaik
namun ku juga punya hati
tahu menangis
tahu marah
kerna mencari dan menjadi yanbg terbaik itu
pegangan yg kukuh adalah sabar
dan aku mahu menjadi orang yg sabar

0 comments: