BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 6, 2014

True Friend

true friend is where you cannot buy at toy shop. even if you give them a lot of money, find it on reality show, n etc you still can't have a true friend whom will be stay beside you even you had showed your dark side.

first time, i met this 'slim river' girl (sbb dia kurus sangat) at uitm kedah courtyard when the speaker need one girl to be MC on that event. what happen on that day is her special awkward voice yg aku x penah dgr keluar. then i asked Amy whether it is her real voice or dibuat2? but deep in my heart, aku kagum sbb dia berani ke depan, berani mencuba.

first klaz aku still tertanya-tanya, slim river girl tu amik course apa. know what? satu klaz dengan aku rupanya. free hair girl, with bapak slim body, lemah lembut, friendly and aku curious sal dia. n yup sal suara dia. nk tanya kang aku takut jugak dia ni terasa hati ka apa? yelah first sem kan?

hari ke hari aku cuba kenal siapa dia. then, rasa ingin tahu aku sal suara dia terlalu membuak-buak. mcm nak pecah dada aku tahan nak tanya. but then segalanya terjawab bila satu hari kami lunch ramai-ramai kat tasik. tetiba dia datang mengadu abang jual air tu gelakkan suara dia n cakap suara dia macam doraemon. honestly, first time aku dgr suara masa kat courtyard even now aku rasa anugerah Allah dekat suara dia tu menghiburkan hati. it hard to explain but yeah..maybe itu kebesaran Allah ditunjukkan melalui seorang gadis. aku accept itulah the real suara orang bernama Fatin Nur Atika Binti Yusof. sbb aku penah dgr suara dia cakap bila marah. memang takde beza pun. sama ja dengan waktu dia x marah tp cuba look at her face, berani tegurlah.

dari kawan ke teammate. banyak benda aku blaja dari dia. and disebabkan aku ni banyak songeh (sedaq diri) aku salute akan kesabaran kawan aku ni. aku menangis, aku merungut, aku suh dia pose byk kali smpai aku puas hati nak amik gambaq., mcm2 tapi magically and i still dunno why she still standing beside me. orang penah cakap waktu kita susah baru kita kenal siapa kawan kita. yes, wpun skang dia study shah alam aku masih di merbok, persahabatan masih dan akan terjalin.

Allah tu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. penah satu hari sembang dengan si sahabat melalui we chat padahal aku tengah serabut dot. walaupun Eika tak tahu apa2 sal keserabutan yg melanda aku, bagaikan tahu, dia cakap mcm dia tahu keadaan aku. itu satu part. another part, sapa yg kenal aku taw mcm mana aku ni ketegaq, degil n jarang makan nasihat (aku taw Eika mesti stuju part ni haha) honestly, Eika taw mcm mana nk nasihat aku. nasihat dia slalu lembut, padat tapi tegas. dunno how she's do it tapi aku senang terima nasihat dari dia. Dia mmg seorang yg good listener wpun aku bebel 24 jam. aku salute dengan kawan aku nih. senang nak dapat kawan waktu kita senang tapi susah nak tgk kawan ada dengan kita waktu kita susah

kata orang lagi dlm persahabatan tiada kata maaf atau terima kasih sebab kita ikhlas terima dia seadanya dia. tapi hari ni. dalam nota ni, Eika, Nad ucap terima kasih sebab slalu ada tepat pada masanya sama ada Eika sedar atau tak you influence me so much. dlm akademik, n semuanya. sapa nak teman kwn hg pukul 2 3 pagi oii dlm event kalu esok tu exam. cuma the real true friend ja akan buat mcm tu. n one more think sebelum aku lupa. saat aku jatuh, Eika (aku ja eja nama dia camni. sebb dia eja nama dia Icka heheh) slalu ada untuk push me up. dia tak tinggal aku sorang2. dia bantu aku. kalau sampai dia tak bolih tolong pun dia akan bagi semangat kat aku. kadang2 aku sendiri tak percaya yang aku boleh do something. senang cakap aku tak yakin dengan diri aku. saat orang lain puin tak percaya aku bolih buat waktu semyembara sajak tu, cuma dia dgn  23 orang lagi sahabat aku ja yang percaya aku bolih buat. i should say this. kdg2 aku bergantung atas kepercayaan dia kat aku ja yg aku buat jugak. rasanya kalau tak, aku tak buat benda alah yang aku tak yakin.

Nad mintak maaf atas semua kesilapan yang ada eika trasa hati ke apa ke sepanjang kita kawan. t nad wish lain okay hahaha. another things sal Eika, dia punya kelakuan cute ala kanak-kanak rebina geng bas sekolah tu bolih buat orang yang muram durja, tension happy balik. one day, balik dr exam yang sgt2 susah. taw apa dia buat. beli ais krim kat aku ngan Mira, patah balik g tasek duduk makan. padahal time tu dia nak balik umah. see, dia make time duduk lepak macam tak dak benda nak jadi lepas tu. dia sanggup entertain kwn dia dua org yg tension dgn exam sblum dia balik rumah. tak semua orang bolih buat apa yang dia buat.  seriusly. naik moto ngan aku yang amatur ni. masak sup masak aku demam. apa ja yang dia ni tak buat. paling x lih blah belakon jadi gangster waktu buat video presentation. itu yg paling2 funny gila. aku bolih gelak wpun x tgk.

attitude Eika dalam klas satu benda yang aku agak hairan. yes aku taw dia nak focus tapi kan focus dia tu tahap gila punya. cuba amik pensil ka even pensil case dia, bag dia waktu dia tgh blaja dlm klaz. dia tak perasaan. focus dia mmg high level punya. dlm setiap attitude dia aku blaja bnda bru. n sbb aku slalu usik eika dalam klaz dia da start aware kalau aku nak amik barang dia. hahaha kejadian kat satu restoran nasi kandar tu biaq aku ngan dia ja lah taw hahaha. aku penah skali klaz account pasal tension eika slalu siap awal n dia asyik betul buat account statement, aku memencilkan diri kat blakang klaz. aik bolih pulak dia ikut aku dok blakang. hahahaha kami slalu check jawapan masing2.

andai aku bolih tanya eika, satu soalan yang dari dulu aku teringin nak taw jawapan. kenapa aku? kenapa dia ada dgn aku smpai skang? sbb mcm aku ckp awal tadi. kwn waktu senang senang dpt bila kita susah semua tggai kita tapi bukan manusia bernama Fatin Nur Atika ni. Allah, alhamdulillah and terima kasih kerna KAU kirimkan insan yang berhati ikhlas ini pada aku.

walaupun aku nagn eika jarang berhubung tapi satu cara yang aku slalu buat, setiap kali aku teringat dekat kawan2 aku, aku mesti akan berdoa. :)

last but not least, kalau aku nak tulis cita sal Eika mmg panjang n memang tak habis sbb byk sgt. tu blum cita dia dtg umah semata-mata nak buat gyiyomi yang aku tataw apa benda mula2. belum lagi activity amik gamba. tak masuk lagi cita kat nasi kandar hahahahah (gelak jahat), tak masuk lagi perangai pelik n obses kat rambut n lipstik kaler oren dia. haaaa nampak tak byk.

so then, sorry tak letak gamba eika kat sini. hehehe

0 comments: