BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 9, 2014

crita raya aku

Syawal menjelma. aku dihantui beberapa peristiwa yg a little bit x menyenangkan. 4 hari sebelum raya, aku dah melantak ketupat mcm mlm tu da announce raya kat tv. tanpa berfikir tentang natijah (dh nma miss foodie, nk pk apa. mkn jalah hehehe), aku mkn ketupat makan makan and you know, makan.  keesokan harinya datanglah penyakit yang dicari sendiri. diserang angin seluruh bdn, puasa agk terganggu, tidur tak lena, muka pucat tidak berseri. then pulih alhamdulillah ia berlaku sebelum rya.

then raya kedua, gigi kiri (i mean gusi kiri..oppsss) bengkak. kejadahnya hari kemenangan di datangi dengan penyakit. bagaimanapun. aku redha. sakit gg hari ketiga membuat aku hilang selra mkn trus. so relate to that, musnahlah plan aku untuk gain weight. but then tak terhenti di situ. elok gusi kiri baik berjangkit pulak yg kanan. dek sbb gagah nk p berjln. aku ikut teh balik aloq staq. tlg hntaq tok n wan g hospital. then esok tu g jln penang dgn dua2 gusi bengkak. balik ptg tu, jeng jeng jeng. gua demam panaz terus beb. smpai mlm gua duduk je sonyap sonyap bwah selimut. tak bukak kipas. sojuk gamak ea. omak den bawak la den g klinik. nak di jadikan cito. doktor suh den g dentist operate gusi. koba ea "gigi ko nk bosa. kono tabuk sikit gusi tu bg dio jumpo jln kuar" xdolah doktor tu ckp nogori do. kuar dr bilik doktor den ghaso membongak yo operate gusi. dah omak den pulak iyo2 bana ngajak den g dentist. mcm biaso lah brilliant ideas mulo kuar. nasib baik doktor nasihat kasi gusi baik dlu. hehehe

den smpai la kemlm ni syawal yg disambut sesempurna ia. den jd x lih tdo malam. dah supo burung antu gamak ea. burung antu iyolah jugak tdo potang. den potang tdo kojap yo. apo den syukur, selero makan den dtg balik. setiap maso den lapa mintak makan. tapi satu den polik. den x lih bau nasik. den nak muntah. ntah apo kono ngan den, den sendiri tak tahu. Allah Maha Mengetahui.

apak den siap koba "jgnlah di isaukan sgt result ko tu. kito redha yolah" ehhh, den x dolah risau sangat do. nk kato risau dr dlu den mongah risaukan result. tataw lak den napo sem kali ni mcm x ghaso apo2 sgt. takuit lak den sobab x ghaso apo2.

so juz in case den larat bgn sok. maksud ea klu den x pomaleh den nak poie boli nasi lomak yang dah lamo den aim ni. lamo tak poie pasal jauh dr kawasan rumah. kariah pun lain2 dah. peh tu den nak balik merbok jap. boli lak nasi ayam pak mud. perghh nasi ayam dio ni yang den paling tak tinggal. mujur la merbok mo tompek den setongah jam. tp den sanggup. samolah mcm nasi lomak tu. sojam berdiri pun ponah nunggu ko bilo turn den nak smpai. den mmg extreme skit bab2 ni hehe. mntak2 esok den bau nasi den x mntah... amin hehehehe

0 comments: