BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 29, 2015

kerana aku juga manusia

dulu,
waktu aku meminta
kau gelakkan aku.
waktu aku merayu,
kau rendahkan aku.
buah fikiranku dipandang enteng
kerana ego melangit
aku kau tolak ke tepi.
waktu aku menangis, memohon agar jgn lg create another me
kau memandangku bodoh.

kini,
jiwa-jiwa kecewa yang kau create semula
jiwa-jiwa yang kau jadikan aku
melwan kau semula
malah ada yang menentang
katanya kau telah berlaku adik pada kami semua
buktinya tiada
bahkan berlaku adil itu meletak sesuatu ditempatnya
tapi kau...

dulu,
aku berharap
kau memahami aku, jiwa aku
yang sunyi, yang sendiri
apa kau bilang pada aku waktu itu
kau persetankan segala tangis aku
kata kau lagi, itu hanya pendapat, take it or leave it
kau buat aku lemah
setiap kalai aku bgn semula, kau jatuhkan aku semula
inikah tangan yg pernah mengajar aku berjalan

kini
kau dihadapan aku
bagaikan menangis meminta simpati
apa yang bolih ku buat
jiwa-jiwa itu telah memberontak
kau tanya padaku
kenapa hanya aku tidak memberontak
jawapan aku mudah
kerana aku juga manusia
original memiliki perasaan itu, yang tidak dicreate jauh berbeza dari mereka
iya!
aku juga kecewa seperti mereka
namun aku masih punya rasa
rasa yang ku tahan

dulu,
megahnya kau bicara
mereka tidak akan melawan mu
kerna setiap mereka telah kau kenali
kini sebaliknya berlaku
tak seorang pun kau kenal
tak seorang pun kau tahu
kerna jiwa mereka adalah mereka
kau tak perlu sentuh

bagi aku
lepaskanlah mereka
biarrkan jiwa jiwa itu kembali tenang
biarkan aku juga tenang
kerna aku juga manusia

0 comments: