BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 1, 2015

semoga saja masa itu tiba

andai aku bolih menangis menyatakan betapa penatnya aku
pasti air mata ini mengalir tanpa henti.
andai aku mampu luahkan rasa terobeknya hati dengan bicara
pasti ada yang terluka.
jika aku bolih terjemahkan rasa duka
pasti ada tersalah sangka.
jika aku diam,
makin lelah aku rasa.
seakan tak tertannggung lagi nestapa.

selonglai kaki terpasak dibumi
aku masih cuba teguh berdiri
namun kudrat ku kiam memencil
hasil yang kuharapkan kian hilang,
usaha ku mula tak sehaluan
keserabutan, kekecewaan menjadi satu
Ya Allah. ampuni aku.
andai ini salah satu dr pengajaran, aku rela tempuhi
namun aku tidak kuat
aku lemah selemahnya
adakala hati aku menangis kerna tidak tahan
hati aku merintih tak bertepi
hati aku ingin saja mengalah
hati aku ingin lari dari semua ini
serabut rasanya.
bagaikan persoalan tiada jawapan
aku terkedu sendirian
mencari satu kepastian
yang mampu buatkan aku terus berjalan
menongkah arus kekeliruan
memetik hasil dari keringat.
semoga saja masa itu tiba

0 comments: