BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 24, 2017

mana nadiah.

kadang2, terlampau jaga hati orang, sampai kau lupa nak jaga hati hang sendiri. terlalu 'pedo' hati orang. terlalu tatang hati orang, sampai kau tak nampak hati kau orang pijak2 macam tu ja. still kau maafkan mereka. kau lupa hati kau juga perlu di jaga. yang akhirnya kau sendiri rebah menyembah bumi. boleh pulak kau bertanya sendiri "apa dah jadi?" bila kau terlalu leka menjaga, bila kau terlalu memberi perhatian, akhirnya kau sendiri terluka. kerna apa. kerna bagi kau "biarlah aku yang terluka asal mereka bahagia." quote apa yang kau guna ni wahai diri.

sejak bila kau yang dulu berdiri gagah, bersuara lantang kini lemah. mana kaki yang kau pasak dibumi. mana NADIAH yang dulu sangat bertegas dengan apa yang dia nak. kau selalu dulukan orang tp kau tak pernah tinggalkan diri kau. tp kenapa sekarang kau hilang siapa kau. yes. persoalan demi persoalan. MANA NADIAH? kenapa baru sekarang kasih syg buat kau lemah. kenapa baru sekarang kasih syg yang kau curah melimpah ruah akhirnya makan diri kau. mana kau yang settle masalah macam tu ja. mana nadiah yang sangat positif. kenapa sekarang kau kembali ke nadiah yang jarang tersenyum. mana nadiah yang happy go lucky. kenapa kau kembali semula ke nadiah yang lama. lagi 4 bulan masuk tahun baru. naik turun kau. jatuh bgn kau. kau seperti org baru bertatih sedangkan dulu lari kau tak pernah pincang.

sehinggakan ada yang bertanya "mana nadiah yang kuat mental fizikal, emosi dan akal. rasional dan abstrak" kenapa nadiah sekarang gelak tawanya jarang sekali. selalu terdiam. tangisnya tersembunyi seribu sendu.

sedarlah, aku juga mencari kembali aku yang kuat. aku yang sabar. aku yang masih mampu tersenyum saat dugaan dan ujian menghempap aku ke bumi. aku yang tangkas berdiri saat ditolak jatuh tersungkur. aku yang lantang bersuara saat suara2 negatif kedengaran. ya. aku juga bertanya. apa kerna kasih syg aku jd begini. hati aku kuat berkata tidak. akal aku tangkas berkata ia. akhirnya great wall of china yang aku bina roboh juga.

berilah aku sedikit masa lagi. mencari kembali nadiah. semoga aku kembali kental. semoga kembali ke aku yang asal.

0 comments: