BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, September 27, 2010

-rindu-

-rindu-

sebaris perkataan... cukup untuk mentaksir perasaan ku ketika ini. dan cukup untuk merobek sekeping hati. Sahabat, itu yang ucapkan... yang sering hadir dalam setiap angan ku dan juga mimpi aku. segera aku tersedar angan dan mimpi x kan tertunai jika tak disertakan dengan usaha. usaha?! huh! jika kamu yang meletakkan tembok persahabatan sebagai halangannya, tak mungkin aku akan robohkannya demi kepentingan aku sendiri. tak mungkin aku pertaruhkan persahabatan ini demi cinta aku. biarlah ia begitu aslkan aku tahu kau sering berada disisiku. biarkan hati ini terluka andai itu bisa menjanjikan bahagia. biarkan aku sakit menanggung rindu asalkan kamu tidak tinggalkan aku.

Usaha ku untuk menjarakkan hubungan ini membuahkan hasil apabila kamu ke perlis dan aku masih di sini. namun semalam 'miskol' mu menggamit rindu mencengkam jiwa. segera aku tepis perasaan ikut. sepantas itu jua aku cuba fokus ke arah quiz yang hampir tiba. namun siapalah aku untuk menidakkan perasaan sendiri. aku tak mengambil masa yang lama untuk berfikir lantas aku segera mencapai handphone dan mendail nombor. setelah mentari pergi dan bulan menjelma, tiada khabar darimu yang ku terima. msj tak dibalaz. telefon tak berangkat. yup! aku resah, gelisah menanti berita. 

Namun aku percaya disebalik 'sahabat' pasti ada hikmah yang terselindung. aku bangga kau sahabat aku. kehadiran mu dalam kamus hidupku takkan terganti dengan apa-apa... sahabat, izinkan hati ini merindumu setulusnya? agar aku tenang meniti hari aku.. agar aku boleh tersenyum bersama angan dan mimpi yang tak sudah. XD

0 comments: