BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 17, 2011

cerita agak panjang: diari ketika cinta berputik

aku seorang gadis yang mengikut kata hati dan kepala sendiri.. tak pernah aku peduli apa kata orang. bagi aku, aku adalah aku. aku lebih rapat dengan teman-teman lelaki ku tapi itu sewaktu dahulu smpai lah aku menjejakan kaki ke sini. ke universiti. Ya di sini aku mulai berubah namun masih ada sisa perangai ku yg tak ku ubah, aku masih keras kepala kasar semua. cuma aku berubah cenderung berkawan dgn kaumku lbh byk berbanding dahulu. aku tak tahu jika perubahan ini adalah kerana environment ku yang bru. yg memerlukan watak lady like.. tapi cm besa. apa aku kesah kn.. hampir 4 sem aku di sini. aku semakin berubah. bagi mereka, inilah berubahan aku yang paling positif. aku nmpak ladylike, aku try bersopan dan hati aku lembut. mereka da kurang nmpak side aku yang kasar. dalam hati aku bersyukur namun aku juga pernah terfikir. apakah ini aku atau aku berselindung di balik sesuatu yang digelar cinta???

kisah bermula apabila aku mula merapati group lelaki bila aku sem 1. namun antara mereka ramai yg kecundang dan tak meneruskan perjuangan di tempat yang sama. bilangan kaum Adam dlm kelas semakin sikit pada sem seterusnya menjadikan ada diantara mereka yg menarik perhatian ku. someone yg pelik. yeah he is the one act weird like Azman. my ex classmate when i'm on secondary school. baru aku sedar perbezaan antara mereka adalah hati. Azman kalau ditegur mcm x trasa apa2. itu Man. tp yg ini hatinya halus sekali, hati yg ingin dibelai, manja namun hatinya juga keras bila berbicara. tapi ketika ini aku masih tak ambil peduli pasalnya namun namanya bermain di tubir bibirku yg membuatkan roomates ku pening dgn tingkahku.
siapa x pelik bila ceritakan keanehan seorg lelaki yg mereka x pernah kenal.

sem seterusnya aku mula berbicara dgn insan ini. lelaki mana yg kenal aku tapi x start dgn bergadoh? myb la certain org tp yg boleh dikatakan dekat dgn aku. semuanya mesti bergadoh dulu. tapi aku beruntung antara mereka the sharp tongue memahami aku sbagai kwn. pada dia aku tanyakan semuanya, myb x semua dan dia akan bg aku jawapan jujur yg aku nk dgn cara aku sndri. hari ke hari aku dgn mamat pelik ne mcm level kwn2 lelaki aku yg lain. bergadoh tp saling menjaga. :D inilah selalunya kenapa aku lebih suka berkawan dgn lelaki berbnding perempuan.

sehinggalah dimana aku berdiri sekarang perasaan aku berubah. sejak bila itu aku tak pasti dan aku rasa aku sndri x perlu pastikannya. apa yang pasti, syg yg ada padaku skrang bukn syg sbgai kwn. aku tak tahu. aku cuba menidakkan kerna beberapa sbb. (yes, truskan berfikir ia nya psal study pdahal,x. itu bkn halangan utkku) khabar angin yg telah lama ku dengar sengaja diulang tayang di pendengaran ku. dia seorang yang kaya tapi kedekut, dia seorang yg pelik tp nakkan perempuan cntik dan bla bla bla. the sharp tongue guy nilah yg jumpa aku n serkap jarang mcm2. tp smpai ke sudah aku tak pernah mengaku. mereka mengatakan aku berubah kerna dak pelik tu sedangkn mereka x thu isi hatiku. walaupun separuh dr mereka katakan itu adalah benar, tp aku x mampu tuk luahkan. namun aku bersyukur ada dia

when he walk beside me i pretend not to smile but deep in my heart, i feel like wanna dance, happily. but they keep talking. n i refused to heard rumors. when he smile, i feel my world lighting beautifully. tapi aku tetap bergadoh dgn dia tuk menutupi rsa di hati. aku takut. bkn aku tkt rasa ini x berbalas, aku tkut aku x dpt mengawal perasaan

namun ketika cinta ini berputik dah ramai yg tersenyum merasakan detik penantian mereka sudah tba tuk melihat perubahan pdaku. aku tak ingin semua ini berlalu. selalu aku bermohon pada tuhan agar yg pisahkan aku dan dia. aku pun tak thu kenapa aku berdoa bgitu.cuma aku msih mengikut gerak hati kerna inilah saatnya cinta aku berputik

0 comments: