BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 11, 2011

cerita setengah panjang: cinta aku II

di sinilah cinta aku sekarang. Itali, bersama suami tercinta disisi. aku tersenyum sendiri merenung keluar tingkap..

Adam: apa awak senyum sorang-sorang tu tak nak kongsi ke?

Aku: tak nak. t kalau kongsi saya da ingat kennagan tu.. hahaha

Adam menggeletek aku. aku gelak terkekek sehingga penat.. aku meminta Adam berhenti berbuat begitu

Adam: nak cita ke x?

Aku: ye2 nak cita la ne..

Adam merangkul bahu aku dan melentokkan kepala ke kepala aku. ingin ku tolak kang trasa hati kerna hakikatnya kepala dia berat gila... terpaksalah aku tahan

Aku: awak tahu tak,waktu saya dapat tahu dari mama yg awak akan tinggalakn Malaysia hari tu hati saya remuk sgt.. saya macam tak dapat berfikir nak buat apa. MR TEDDY jd mangsa tyme tu. kesian dia..

Aku memerhati reaksi Adam. dia memberi sepenuh tumpuan pada cerita ku. taklama kemudian kepalanya dilentok di paha sambil bermain jari2 ku.. macam kanak2 je aku tgk dia ne.. comel.

Adam: lepas tu?

Aku: lepas tu,saya terdengar mcm awak panggil saya. saya turun bawah semula saya cakap pada papa dan mama yang saya da buat keputusan. papa kata pergilah cari awak sebelum terlamabat. waktu saya berlari nk ke rumah waktu tu. saya tersadung kaki sendiri, tapi waktu tu sakit pun saya tak endahkan. janji saya dapat cari awak. bila ibu cakap awak da ke airport, saya hampir putus asa. tapi hati saya kata awak tgh tunggu saya..

aku mencuit hidung Adam.

Aku: saya terus bawak Neo kesayangan saya tu cariawak. Pak Mamat memberitahu jalan paling cepat tuk saya smpai ke airport. maklumlah selama ni org yg bwakkan.. ni kena drive sndri..

Adam: awak pecut ke?

Aku: erkkk yup.. waktu saya nampak awak kat airport saya rasa mcm nak peluk awak tapi waktu tu batas menghalang kita jadi saya tampar awak tu melepaskan perasaan saya. tapi sekarang awak da jadi milik saya. tak ada apa-apa yang saya perlu risaukan lagi.

aku tersenyum padanya.

Adam: lepas ne jangan buat lagi mcm tu taw..

Aku: ermm  tgkla dulu.. kalau awak berani nak tinggalkan saya lagi mcm tu saya buat jugak.

Adam melutut di hadapanku. aku tergamam dengan tindakannya..

Adam: awak, saya janji saya takkan tinggalkan awak. mcam mna saya susah nak dapatkan awak mcam tu la saya takkan lepaskan awak.

Aku: Adam, janganlah buat macam ni. saya tak perlu janji awak. saya cuma perlu awak buktikan ja tapi kan wak, saya rindukan MR TEDDY saya. tiap kali saya nak tidur mesti sya pegang tgn dia suh dia usap kepala saya. waktu saya mrah da tumbuk dia kuat2. waktu saya sedih. saya menangis kat dia. rindu TEDDY saya.

Adam membuat muka merajuk. aku dengar dia merungut "sikit2 teddy huh!"

Aku: tapi saya tak perlukan MR TEDDY tu da. MR TEDDY da ada depan saya sekrang..

aku merangkul tubuhku kejap.. terkejut aku dengan kelakuannya..

Adam: jangan awak ulang kata mcm tu da. saya jeles!

Aku: takkanlah dengan TEDDY awak tu pun awak jeles?

Adam: JELES sgt!

tahu pun jeles... aku membalas pelukan Adam walaupun jelas2 Adam memeluk ku kuat ..

aku bahagia kini.. Terima Kasih Tuhan

0 comments: