BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, September 29, 2015

Sahabat _ Nana

Dulu, rasanya aku dah pernah tulis pasal sahabat. Pasal Icka. Kali ni kawan aku secantik manis Nana pulak... ramai ni dalam list nak menulis... hehe

Nurul Jannah Zulkipli @ Nana... aku kenal since aku diploma.  maybe sem dua atau tiga aku sedar kewujudan dia dalam kelas. mana nak bandingkan aku dengan pendiam n lambat recognize orang ni.. So, Nana tinggi dari aku, anak no 2 dari 3 orang adik beradik. itu ja kut.Haaa suka pesan ayaq teh ais. yang lain ada kat bawah ni hehehe...

the story begin, when i lose hope. She came and brighter my day. Start studying with me everytime we has test, quiz or final exam dan seperti biasa, aku tak mampu tandingi pointer. Nana the brave girl standing in front whenever need to do presentation, she came out with full of confident. something yang aku tak boleh buat. melayan kerenah aku tu dah tentulahkan. suka minum nescafe, mkn megi tu common la bila studentkan. aku suka supply nescafe kat dia. Nana pun sama. hehehe tapi nota Nana awam nano time study, lagi cantik dari aku. huuuuu :(

waktu aku dok serumah sewa dengan Nana, dia yang akan tumpangkan aku gi kelas. susah aku, dia senangkan. rengek aku, dia yang dgr. aku melalak menyanyi pun, dia yang tadah telinga. tak ramai orang bolih buat macam dia buat. sabar dia dengan aku cukup tinggi. dengar cita berangan aku yang tak berpenghujung. mai klas awai. Haaa n Nana suka bawak kipas panda p kelaih. aku tumpang sebelah muka sbb nak kena angin juga hahahaha

pastu, dulu kat rumah sewa, setiap kali aku cakap "panaih la" Nana akan buat bunyi buka aircond "tit tit.. aku bukak aircond dah kat hang. satg sejuk la tu" walaupun hakikatnya, rumah sewa kami x dak aircond hahaha... dia buat camtu sebab nak bagi aku diam ja. see. sapa boleh terpikiaq nak buat camtu.

bila pasar malam hari rabu, mesti aku ajak Nana jalan kaki p jugak pasar. dia suka beli ayam goreng. sampai la Nana putuskan dia nak diet. tapi sampai ke sudah, dia teman juga kerenah aku suka makan ni. hehehe

bila dalam kelas, aku suka kacau Nana. soalan paling common "hang tak ngantok ka weh?" hahaha setiap kali keta nana parkir kat dataran ilmu, mesti dia pesan " nad jatuh longkang satg, hg tu dh la jln laju" sebenaqnya Nana yang jln laju.. aku ingat lagi waktu diploma. kami nak balik asrama, jalan kaki. waktu hujan lebat. kami dua ja jalan redah jugak hujan. disebabkan baju kurung hitam Nana kain dia susun kecik, Nana susah nak jalan. aku gelak berdekah-dekah walaupun kami dah lencun dah hahahaha. bila waktu exam, yg hilang dulu, aku ngan nana. she never miss to wish me good luck. bila aku rasa macam nak putuih asa, dia yg push aku balik. heret aku sama-sama smpai habis. dia tak tinggai aku sorang-sorang :D dia jugak yang kata "Nad aku tau hg bolih buat" sedang time tu, aku sendiri tak tau apa aku nak buat. tu la magic Nana. She's can do anything.

aku beruntung ada Nana. sometime she's my shoulder to cry on and untuk tdoq dlm klas pun ya jugak... haha dia kawan, dia sahabat and dia family aku. yg pastinya dia kakak wpun jelas2 aku tua byk bulan dari dia. birthday Nana 15/8. setiap kali aku ingat birthday dia, setiap kali tu aku lupa nak wish kat dia. kawan apalah aku ni. talk bout that, i has many thing to say sorry and appologize. i take the blame on me.

Most of the time, aku lupa nak wish birthday Nana and aku lupa nak tanya khabar dia semenjak aku smbung blajaq. Aku ingat, doa aku dah cukup tapi aku lupa dengan tak mesej dia, lama tak sembang, benda tu menjarakkan aku dan dia. setiap kali dia ajak aku makan kat pakmud, ada saja halangan dari pihak aku. the little things she asked and i'hv never been there for her. Aku ingat, sepanjang aku smbung study, cukuplah bila Nana x duduk dlm situasi dgr msalah aku. tapi aku silap. bila kita ada kat sebelah org yg nk kita ada, dah cukup buat depa happy. Aku mengaku aku bersalah dlm percaturan benda ni. Aku minta maaf Nana atas semuanya. kalau ada peluang untuk aku tebus balik masa yang aku curi dari hang, aku akan buat. bila aku tersedar semua ni, mungkin aku dah terlambat. sebab tu aku tak berenti minta maaf. aku tak mau hilang kwn. yang paling sedih. bila orang tanya "kwn baik yg tgh buat apa skang? dia okay ka". pernah bekas lecturer aku, aku jumpa kat usm tanya. "Nana, buat apa skang?" dan bertubi-tubi soalan seterusnya, hanya jawapan tak tahu yang kuar dari mulut aku. betapa rasa bersalahnya aku waktu tu. dlm hati, aku dok harap Nana faham ja. Tingtongkan aku.

So, readers, if you has one friend that love you like Nana did, keep them. this is the biggest reason why i felt guilty to Nana. i'm afraid she will be hurt again. but then, i always pray for her happiness n semoga Nana selalu dalam LindunganNya bila-bila masa pun sebab dia family aku jugak. :)

Ya ALLAH, Alhamdulillah. terima kasih Kau kirimkan insan ini untuk aku. Tika aku susah dan tika aku senang. Bahagiakan Nana seperti mana dia pernah jaga dan buat aku rasa senang. Amin.

mata masuk habuk!

0 comments: