BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 15, 2009

should it be like that?




hari itu aku tanam dalam hati, aku hapuskan ego demi melihat kegembiraan mak dan ayah walaupun ia bertentangan sama sekali dengan hati aku. aku berpesan pada diri sendiri ajar menjaga nama baik keluarga.

"tengok jaga air muka mak dan ayah na kalian. berbaiklah balik. jgn masam muka. kira zero2 balik ngan depa.boleh dak tolong mak. enjoy the movie"

kami bertiga mengangguk laju. aku berfikir. 'biarlah hari ini dan seterusnya tiada lagi sengketa. biarlah aku lupakan saja semua. biarlah parut dalam hati hilang hari ni juga' aku memndang mak. ternyata mak mengharapkan keaddan ni pulih

"lydia, ko nape?" kak aku bertanya. "x de ape2"

sebaik saja kami bertiga sampai, keadaan tak seperti yg aku ingin. hampir menitik air mata aku mengenangkan harapan mak hancur berkecai. aku tahu aku tak boleh putus asa. jadi aku tetap cuba berinteraksi dgn 'dia' tapi apakan daya aku. movie yg aku tonton dimendatangkan tawa. aku hanya tertawa bila aku sedar ada yang memerhati. sebegini payah watak yang aku lakonkan demi mak dan ayh. aku rela

mak n ayh mengambil kami bertiga pulang. kak dan adik saling bercerita tentang movie td aku sikit2 saja menyampuk. akhirnya soklan yg aku takut mak n ayh akan tanya ditanya juga. "cam na perangai kalian dengan mereka" "okay ja" kak menjawab. kak memandang aku then dia bisikan ke telinga ku " kak taw apa yg jd" aku sedikit terkejut.. aku memberi isyarat agr kak tak buka mulut pada mak. mak nampak terlalu gembira dan menyatakan bahawa "ok kita dah zero2 dgn depa"

bg aku begitu mustahil untu zero2. dengan keluarganya ya tp denga dia tidak. serta merta api kemarahan membuak dalam diri. apa lagi salah keluarga aku sehingga begini jadinya. kenapa susah sgt dia lakonkan watak ini untuk melihat kedua2 kuarga bahagia?

malam tadi aku x dapat tidur. aku sanggup lakukan apa saja demi melihat kedua-dua kuarga bahgia seperti dulu. seperti 1 big happy family. punca jadi mcm ne bukanlah dtg dr mana. keslah yg dibuat tak diakui. 'dia' langsung tak dtg dan mohon maaf dan aku yakin dia sedar dia salah. 'dia' tak berani bertentang mata dengan aku pun. dalam dada aku membuak-buak ini lepaskan semuanya. ingin melampiaskan kebenaran. n aku sedar, kalau aku wat semua ne dan kebenaran terbukti yg kuarga aku betul adakah hubungan ini akan jauh lbh renggang? sedang sekarang pun dua buah kuarga ini memandang kitorang semakin rapat padahal segelintir dr kami tahu, ia nampak kembali rapat tp sebenarnya jauh. aku tak sangka benar dia lelaki pengecut!!!

0 comments: