BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 13, 2010

sumthing make me ralize

13 june 2010

it was weeding ceremony at Mak Tam Marliah house. at there, aku jumpa dengan adek bradik Wan yg salah satunya diberi gelaran untuk aku memanggilnya Tok Wan Man. before i know him as Tok Wan Man, he come to our table and chatting with Tuk. he talking about Facebook. my heart said ' wow! up to date old man ' he knows everything. smpai la satu saat aku dapat tahu actually he doesn't had any account on FB. hahaha at least he knows about that. sumthing make me realize when he said like this "ada bdak2 duk men FB sakit pinggang sbb asyik duduk duk ngadap bnda tu ja. dr aku sakit pinggang tu ngadap bnda tu. baik aku g masjid."

aku terkedu. yap aku rsa tersentak. da hampir sebulan lbh aku cuti. apa ygaku buat selain keja umah? ngadapa laptop tv jogging n SOLAT. but, ada x aku xtrakan solat. at least smbhyg dhuha. no. aku x buat. cmni ka aku punya lalai dlm kerjanya bnda2 yg sunat? ngaku yg wajib pun kdg tertinggal akibat alasan semlm aku x tdoq.. so tgh hari nk tdo yg pasti akan bgn lewat......

bru aku tersedar selama ni. in simple words, aku 'menghambakan' diri pda FB. bkn pada yg sepattnya. YA ALLAH. aku lalai dlm mengerja suruhan MU malah nikmat yg KAU berikan selama ini tdak aku gunakannya sebaik mungkin, ke jalan MU. AMPUNKAN YA ALLAH YANG MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG.

1 comments:

Unknown said...

i like this post