BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 28, 2010

terima kasih yg tak terucap dengan kata

pagi ni aku bangun dengan nyaan sekali. niat dihati terus nak bekpes pagi.. bau melur menusuk hidung aku harum mewangi hahaha.. memang aku ingat tak delah benda nk rusakkan mood aku rini..
tuut tuut tetba aku terima kol yg mengatakan mmg sah yuran aku x byr lg sbb diorang masukkan dlm akaun aku dan aku da gunakan untuk keperluan lain. tyme tu aku tak tahu itu duit yuran.. so msalah ni menambhkan lg pada msalah yg lain...
masalah setia awan.. msalah dll lah...

aku mengambillangkah untuk berdiam diri walaupun hakikatnya aku menangis selepas bercakap dgn phak trsbut. memikirkan mna aku nk cekau duit nk byr yuran.. mak balik jea petang ayah cita semua termasuk setia awan... byk yg ku dgr.. adik nk bg kuwt celah tu.. kak tunggu elaun... mak tau sajalah nk guna tuk mknan g... naik jea bilik lg skali akumenangis puas2.. bkn memarahi atau menyesali takdir, tapi time tu aku terpk.. kenapa adik aku harus merasakan semua ni? padahal dia tak patut pun rsa.. time skang dia ptt pk semua ni. apa yg ptt dia risaukan sekolah dia. pemikiran aku terlalu buntu... nasib baik jea besi almari aku tak patah dek aku mengamuk tadi..
mak aku cool jek...

last kali mak aku ckp.. da jum semua ikut p jogging.. adik jea dbnarkan tdoq dirumah akibat keletihan sekolah... dengan perasaan marah sedih buntu dengan msalah, aku teruskan berjogging alaupun aty aku asa cam nk nanes ja waktu tu.. siapa sangka aku yg selama ini tak boleh berlari jauh mampu berjogging sejauh 1.5 km... semuanya kerna msalah...

pernah ada suatu ketika dulu ayh selalu bagi semangat yg aku boleh habiskan 1.5km.. setiap kali aku cuba setiapkali itu lah aku terpaksa dibawak balik nek keta.. tyme tu aku rsa aku da kalah. dan aku give up.. pas dari tu, aku x penah ikut mak ayh jogging sejauh itu takut penat aku datang... ayh pernah kata, dlm ank2 ayh cuma aku yg bertuah sebab memiliki banyak medal kesukanan... adik dgn kakak, depa x ada peluang tuk buat semua tu. ayh tak taw, setiap kali dia kata cm tu aty aku sakit. aku nmpak medal aku, aty aku terbakar. ia seolah-olah mengejek aku dimana aku dulu bukanlah seperti aku yg sekarang. jgn kata lari bejogging jauh pun aku mudah penat.

terima kasih yang x terucap dek kata ini aku berikan pada mak n ayah.. masalah yg ada kita sama2 akan cuba hadapinya. terima kasih mengajak aku p jogging jugak2 walaupun aku nk sendirian di rumah tadi.. tima kasih kerna membuat aku tersenyum akhirnya... kini msalah bukan lagi satu beban buat ku. mmglah jika dipk semula mana aku nk cri wit kan? blasah jea la.. wat sementara ni aku xo pk.. aku pasti ada jalan kuar.... berdoa tawakal percaya dan yakin.. insyallah aminnnn....

0 comments: