BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 20, 2010

....guruku....

guru,
andai kini kamu disisi
ingin aku luahkan rasa sekeping hati
jika suatu ketika dulu
aku menuntut ilmu, dengan penuh suasana warna,
suka, duka, sedih menangis tertawa,
kalian bersama ku disisi
ketika itu, aku rasakan begitu tenang.
ketika aku mengimbau kenangan sekolah bersama rakan2 sekampus,
dengan bangganya aku bercerita,
guruku adalah keluargaku
disanalah aku belajar dan disanalah aku membesar,
masihku ingat bagaimana sambutan hari perayaan di sekolah
meriah...
itulah kali pertama, ketupat yg kulipat menjadi
(tersenyum)
ingin sekali aku pulang sebentar ke sana.
ingin ku tepis segala masa yg ada
untuk memberi ruang hanya sekali
untuk aku ketemu kalian.
malangnya masa amat mencemburui

guru,
kini aku berdiri di hadapan menara gading
tingginya, adakalanya buat aku terfikir,
mampukah aku untuk menggapainya,
kata mu
biarkan luka berdarah
biarkan ia meninggalkan kesan
kerna jika suatu hari nanti aku terjatuh,
lihatlah parut itu.
kenangankan betapa susah dulu untuk aku menggapai sesuatu
yang aku tersendiri fikir mustahil
tapi dengan adanya kalian, guruku, aku mampu lakukannya
terima kasih kerna menjadi pelita yang menerangi hari2 ku.
walaupun kalian tiada disisi
cahaya kalian tetap menemani

guru,
luahan ini bkn berupa simpati
entah mengapa dihati ini trasa berat sekali
adakah kerna hari mendtg menuntut aku bekerja keras?
aku sendiri x dapat menjawabnya...
guru...
ingin aku saja aku luahkan
aku penat, aku letih mengejar semua ini.
pernah aku tangisi
mengapa sebegini berat perjalanan aku sebagai pelajar.
adakah kejayaan itu terlalu susah untuk aku?
mungkinkah aku bergini kerna semlm aku tersungkur,
jatuh tak bedaya untuk bangun semula,
pesan mu sentiasa dihati,
walau suara dorongan kalian tidak lagi ku dengar,
namun semangat yang kalian tanamkan dalam hati ini
tetap mekar mewangi...

guruku,
terima kasih...
hanya itu yang mampu ku ucapkan
jasa kalian tak terblas den wang ringgit.
disini, aku berdiri di hadapan menara gading.
sesekali aku menoleh,
aku melihat senyuman kalian
disitulah kekuatan untuk aku bangun semula dari kejatuhan semalam
lukanya, ku biarkan berdarah,
agar kesannya mengingatkan aku
dahulu aku pernah terjatuh dan aku tak ingin tuk jatuh semula.


rindu kalian..
akan ku cari masa untu ketemu semula
akan ku pulang ke SMK TRJ

0 comments: