BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 22, 2010

aku dan kamu

aku dan kamu
kita sering bertelagah tentang cinta yang sebnarnya kita tak punya
aku dan kamu
kita tahu
kamu dan aku tak punya dia
ia hany direka semata
untuk menguji hati siapa yang benar cinta
namun aku dan kamu tetap membisu
kebisuan ini yang sering kita curigai
meskipun dibibir kita hanya teman biasa
tapi dihati kita saling berbicara tentang cinta
jika aku nyatakan aku punya dia
dan kamu dengan tidak semena mena jugak menyatakan hal yang sama
kita tak punya bezanya

adakalanya cerita kita menyentap hati masing2
lebihnya adalah aku
cerita mu tentangnya yang tak pernah wujud menggegar jantung
aku sering digugat dengan jenaka pun
walau di bibir terkunci kata cinta
ya! aku hampa.
kerna kini sebenarnya kalau telah punya dia
hati mana yang tak luluh jika ia benar teman
hati mana yang tak menangis kerna cinta ku tersemat kukuh untuk mu
hati mana yang tak marah bila kau buta tuk melihat semuanya
kau pekakkan telinga untuk mendengar ia
kau kunci kejap cintamu untukku
walau bibir ia telah merelakan
tapi hati ini blum melepaskan kamu pergi
air mata ini masih menglir

aku dan kamu
dua sahabat
sehngga kini aku masih berdiri
berdiri disisi mu
sebagai sahabat
ku biarkan cinta ini dalam hati
kubiar bibir ini terkuci disanubari
ku biar semuanya
hanya kerna ingin melihat kamu bahagia

XD

0 comments: