BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 31, 2011

hari bergelak gelak

sedari pagi aku hengat hari aku da x best sbb aku terbgn lewat untuk ke kelas. bukanlah lewat mana pun. sempat tuk bersiap cuma aku rasa terganggu sebab kena buat kerja dalam keadaan kalut.. yang paling agak tak puas hati, aku lupa kunci jam.. terbaik kan? pg2 lagi membe aku sorang ne da anta mesej " nad kena ade ke x?" dgn penuh dedikasi (hahhaha) aku pun balas la mesej tu "ada. pkul 9 kat library" tetiba haziq jawab "nad library tutup" dlm otak aku terpikir. library tutup? aku tgk jam di tgn.. larh budak ni " mmg la library tutup. yg p library awal 815 mmg la xbukak. library bukak kul 830 la weh... tunggu sat na, satg aku ngan mira smpai kami pun da nk otw" aku punya la gelak kat haziq.. haishh da awal, awal sgt. kalau lmbat hrmmmm... paham2 ja la... handset ku berbunyi lagi menandakan mesej msuk "cepat nad aku kesejukan dan keseorangan ni" sabar je la haziq... lawak2.. bila aku cita kt nana, nana pun gelak. hahha

sampai ja depan lib, aku nmpak haziq. ttba dia bisik kt aku " nad, ko taw x, da la aku sorang, sejuk plak tu, aku da elok amik buku aku aku straight la nk masuk library, sekali aku nk langgar sliding door library ne sbb dia x bukak nsb baik aku cepat pasan. kalau x mmg sah aku da rempuh pintu ne pagi tadi." aku menekup mulut bg mengawal tawa yang hampir kuat. " weh asal ko gelak?" "hang bole tanya kenapa aku gelak.. hg la, haish.. pintu tu skit punya besaq pun x nmpak?"

habis ja kelas kt library tu, aku reramai ke kelas law pulak, klaz paling laz dalam hari tu (habis kul 11 pg) tetiba syud mengeluarkan idea yg bernas.. "weh jum kuar?" aku menyambut baik cadangan tu since aku pun asyik nak keluar tapi x bole... tgh2 bncang tu, aku lak tnya " sape nk drive antara kita pat org?" dlm pat org kami cuma syud yg ada lesen keta tapi dia slalu bwak auto, x berapa biasa bwak manual.. ttba pat2 mata serentak memandang haziq. haziq yg pasan dan mmg da dgr perbualan tu, dgn terkejutnya pun kata "aku?"
nasib baik la haziq ne mau juga ikut. Tp aku lupa yg aku ada lagi satu halangan utk aku keluar.ayah. bila aku kol nk minta kebenaran keluar ayh x angkt2. byk kali kut.. laz, aku gv up sbb klaz da dekat habis n ikut plan, lpas klaz terus g. hrmmm seyes aku rasa cam ptus harapan.. lg 5 minit klaz nk hbis aku bersyukur ayh kol n bg aku keluar..

syud fana mira aku haziq.. keluar skali.. baie fadhil ngan ehsan jumpa kt mcd. mmg lawak sepanjang hari dan perjalanan pulang ke rumah. dgn muka adek ats moto tu cm tension, muka makcik yg garang.. oph hampir terlupa peristiwa aku jumpa senior2 dgn sronoknya lambai2 bru aku pasan yg sir ada skali.. haish! malu2.. tobat aku x wat da lepas ne. akibat kelitihan aku aku tdoq pling awai.. kul 10 da tdoq hahaha..

mira fanba syud haziq tima kasih bawa aku keluar dan berseronok n paling penting sudi singgah umah aku...luv u all <3

0 comments: