BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, November 25, 2011

lembaran baru

semua org tahu aku ne payah nk tggal umah dalam erti kata lain aku tak leh jauh dr keluarga aku.. kalau tak dulu takkan la dr Jitra pun aku leh nekad nak blik umah gak kn.. dgn nek teksi, bas lagi.. tp semua tu pengalaman. pengalaman mengajar ku erti dewasa.. aku bukanlah manusia tak gheti susah.. tapi dulu, seboleh mungkin kemana saja aku pergi, ayh yg akan hantaq. iytu menjadikan aku sukar tuk berdikari. yeah aku mengaku. even compared to kak aku, dia lagi berdikari. duduk di Kuantan jauh dari mak ayh dgn sapa pun dia x kenal, she learned to live. katanya, pandai2 ar nk hidup. on that time aku terpikir, biar btul kakak aku neh.. tapi laz2 dpt gak dia hbiskan study. skang smbung kt Puncak Alam plak..

tapi skang tiba masanya tuk aku keluar dr umah. xdaklah jauh pun :p. cam melampau plak ayat aku ni kan hahahah... sekarang aku bergelar sebagai pelajar semester akhir. insyallah. alahamdulillah kali ini kemasukan student terlalu ramai sehingga penempatan utk student akhir mcm aku ni x dapat duduk dalam kampus.. kami redha demi adek2 yg bru msuk.. so adek2, jgn sia2kn tempat yg kami tggalkan utk korang belajar.. selesakn duk dlm? g klaz pun jln kaki. ok stop.

so dgn penuh keredhaan kami pun duduk lah luar kampur.. menyewa rumah.. sebenarnya sebelum semester akhir ni start, aku da mula risau tentang kehidupan bru aku neh. mcm mna nk g kelas.. letey ke aku. semua la aku pkiaq smpai mak kata.."buat pa nk risau.. kn da hilang nk seronok rini"  k then cam besa aku takkan balik merbok selagi klaz x start. ari ahad bermula kehidupan aku kat umah sewa. 1 st day besalah kalut kemaih brg semua. but happy ending.. ari isnin ada 1 klaz ja.. pastu mlm tu bola plak... mmg bez tgk ramai2 icka yg x tgk bola pun jadi kena tgk.. sronok usik2 mira mlm tu.. kebiasaannya pagi aku akan masak nasi grg kat depa sebelum g klaz kecuali klaz kul 8pg. dan mlm, biasanya mira yg akan jadi chef dibantu oleh membe aku yg lain.. apa yg best nya, aku mira icka ngan fai, kami tdo luar.. x tdoq dlm bilik... mlm slalsa tu aku tak tau kenapa aku mengantuk sgt w'pun aku taw mlm tu nk buat assignment Asean. aku siap pesan ngan fai g, kalau nk buat gerak aku tdoq memandangkan duk tunggu icka mandi. aku pun tdoq tu atas sofa.. rsanya x lama pastu fai gerak n ckp " nad bgn g tdo sane.. aku da siapkan tempat tdo ko" dgn malas nya aku pun tdo la kt tempat biasa aku. nsb baik x terhantuk pala kt dinding memandangkan aku landing dgn gaya merbahaya hehehe.. elok aku da nk lelap.. fai gerak lg "neh bantal ko.. tdo elok2." pastu rsanya depa ni selimut aku kut. tdoq la aku smpai subuh... hehehe Thanks Allah for giving them for me. rabu tu kami kuar shopping2.. cuma fai ngan tika ja x ikut.. byk gak brg dapuq n brg rumah kami beli... gila penat but happy. aku rsa org paling sronok kuar ari tu icka la.. beli bju 3 helai ngan suar sehelai.. perghh mmg shopping habis2an kwn aku nih. kaki dia tegar btul sedangkan aku da penat tggu kt krusi urut tu hahahahha lawak tul bila amik gmbaq kami penat. ada hari tu geng rumah sewa maznim dgn che'sue mai melawat rumah kami. riuh la sat sbb tyme tu aku ngan fai tgh basuh moto. then hari kamis, aku icka ngan amy blik rumah asal.. ceh! mentang2 da ada 2 rumah skang hehehe..

rumah yg aku sewa tu mmg berpatutan. hiasan dalaman mcm homestay mmg selesa. semua brg ada.. cuma smpai hari ni aku x jumpa blender hahahha depan rumah aku adalah jalan kecik yg memisah dua rumah end lot.. yg belah kiri disewa oleh pelajar senior aku (lelaki) taw pasai kantoi jumpa ngan senior sekelas aku hahaha yg kanan plak family. rtu ayh aku try beramah mesra tp cam x ramah.. takpelah pakcik.. kami okay.. then kiri kanan rumah aku ne kosong... selang satu rumah belah kiri, rumah tu juga disewa pelajar lelaki yg aku tak kenai,.. depa try berkwan but then kami semua errrr,, tergamam sbb x bersedia dgn situasi tu.. belah kanan selang dua buah rumah kosong ada family duduk kalau x salah aku.

heheh so setakat seminggu ne. inilah kehidupan aku sebagai siswi di luar kampus.. byk pengalaman bru tyg aku blaja.. dan memperbaiki diri sendiri.. :D

0 comments: