BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 16, 2011

sem terakhir insyallah

tanggal 20 november 2011 maka rasmilah aku sebgai student sem 5 iaitu student akhir di uitm kedah. insyallah. amin. ayh kata minggu ni dia nk balik sebab nk antaq aku balik merbok. cam jauh plak an. hehe padahal x smpai 15 minit pun lalalala.. bak kata ayah saudara ku " uitm tu blakang umah hg ja. kentut leh dgq" punya nk habaq kata dekat sgt..

aku ngan aku, kalau nak dibandingkan mmg kami byk berbeza. dr kecik dah nampak kak aku ni suka merantau n boleh la hidup jauh dr family. tapi bukan aku. lepas spm kak dihantar ke pinang, pastu kuantan, pahang. mne g ea yg paling terbaru amik ijazah dkat uitm puncak alam. lain plak ngan aku.. p mana2 mesti melekat ngan family. dlu aku penah dapat blaja poli kt jitra. (ada yg taw cita sal poli ni :-< ) bila intake ke 2 uitm aku dpt, dgn x tggu lama dan tak pk lg, aku chow dr poli dgn aty yg amat bersyukur. itu bru poli jitra yg aku tetiap minggu usaha nk balik.. naik teksi or bas lak tu. kdg2 bila ayh kata "nk blik Sp, usaha sndiri) 1st tyme dr jitra ke tanah merah then ke sahab perdana dan balik sp.. sorang2. sungguh aku tkt. tp dek sbb nk balik, bab kena tipu semua aku tolak ke tepi. janji aku kat umah. tyme wat la cmna na pun, aku x miss lik umah. tutup cita bab poli.

empat sem aku kat uitm aku diberi kemudahan untuk duduk di dalam dan tggal di kolej(hostel yg mmg mcm hotel) tp mmg aku tak puas aty bila ada gak merungut jalan nk g klaz jauh. bg aku, da dpt duk dlm tu mmg syukur gila lah.. sbb dok luaq ne byk kerenah kit. empat sem ni gak aku ngan kwn2 aku berjalan mendaki bukit, melintas tasek bak kata kwn2 aku "inilah hutan simpan uitm" tp mmg best sebab kalau klas kul 8 tu mmg dpt dgr bunyi burung.. dpt tgk ikan kat tasek.. kalau beruntung dpt tengok merak...jgn tak tahu uitm aku ada dua ekor merak. kata org merak tu jgn tegur sbb muncul hanya lepas subuh dan sekitar maghrib ja.. pernah aku ngan membe2 nk g klaz mlm kul 8. tyme tu maghrib masuk lewat. kami yg 'bercuti' pergilah klaz dlm kul 730pm. x elok kn kuar waktu ni. tapi kami redah gak.. lalu kat blog lagi satu bleh plak si merak ni berbunyi aneh.. cari punya cari dr mana arah dtg bunyi tu, taw2 atas bumbung kolej pompuan tgkat empat.. logiknya yg aku tahu merak x leh terbang tggi. atas bumbung tngkat empat lak tu... apa lagi kami pun berjogging la g klaz.. 5 minit je kami smpai klaz. hebat x.. pdahal slalu 10 minit bru nk smpai klaz.. itu pun klaz paling dekat.




sonok kalau dapat duduk kolej ne... tapi sem laz ne kaba ea aku kena duduk luaq hrmmm tensi2. mne dgn sewa umah.. transport g klaz.. haishhh tapi aku x mo pk g la... bila smpai tiba msanya waktu.. aku tahu apa yg perlu aku buat. insyallah..

sem 5 ne aku tak berharap byk. alhamdulillah sem lepas aku da berjaya memiliki apa yang aku nak. sem ni aku mintak kekalkan je apa yg da berlaku sem lepas.. dekan? nk dpt 3 pointer pun aku sengsara. ni kn dekan.. pengsan plak aku bru dpt dekan hahaha. ragam aku study ni roomate aku da taw sgt... bila stady aku kuat mkn duduk x diam.. klu tension mula pala masuk asyik. pastu qeja belahak cm org kenyang pat bulan. p sentai seluar jean smpai puas aty.. but aku bersyukur pada tuhan dikurniakan sahabat seperti mereka.. aku ada gastrik x leh mkn pedas.. klu mira taw aku mkn pedas je mesti dia ckp cmni " nk aku pesan kt makcik kt bwh tu suh bungkus sebaldi smbal kat hg" hehehe dia doktor aku lam bili dgn amy. pastu aku sebenarnya x leh minum nescafe sgt.. mlm tu aku minum n x tdo for 48 hours. mira la yg surukkan nescafe aku.. smpai beli ais letak atas pala. bru aku tdoq.. aku ada tebiat gak.. kalau study aku kena study awal.. pastu aku bila nk hafal kena ckp sensorang.. tyme tu aku pilih tyme guling ataih katil sbb senang nk ilang..

tapi sejak nk kena duk luar ni buat aku terpk sempat ke aku nk buat semua bnda. sedangkan bila aku duduk dlm uitm dulu pun aku terkejar kejar masa. mention g skali aku x penah x blik umah.. hujung minggu aku kat umah. ok. TITIK. biar penat xpe.. asal aku kat umah. itu menguatkan semanagt aku lagi.. n aku byk kali ucap alhamdulillah da syukur pada tuhan atas kurniaan result yg mengejutkan aku..akhirnya aku dapat buktikan yang tak bermaksud aku selalu blik umah aku x study n menyebabkan pointer aku rendah.. see.. aku da prove kata benda tu salah nk teori tu xleh pkai.. cri idea bru nk KAWAN.

tyme aku tulis ne pun aku x tdoq g.. bak kata ain (ni pun doktor x bertauliah aku gak) aku ngan dia da dapat penyakit insomnia yg teruk cuma kami ni x amik tdur ja.. gila.. kalau amik pil tdoq.. skali amik smpai mati kena amik... hahaha besalah kn student life.. tdoq x menentu itu biasa. insomia ni nk kata biasa x brani gak la aku.. mak nk tegur aku byk kali suh perbetoi waktu tdoq.. entah la.. k lah.. ckup la dlu aku bebel.. daaaaa Muaxxxxx

0 comments: