BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, November 6, 2011

raya qurban 2011

kat sini cita full pasal raya haji kali neh... semlm kami smpai kg kul 11 lbh.. bertolak lepas isyak dr SP then p mkn lu. da la org ramai, tu la yg menyebabkan kami lambat.. smpai2 wan da tggu kat depan pintu.. satu kebiasaan bg wan. then aku nmpak teh ngan wan dr jauh duk renyeh (senyum) da. bukak ja pintu ja pintu qheta, wan kata " mana dia oii cucu wan yg pandai tu" kembang sat aku semangkuk haha pandai la sgt wan.. cucu wan ne bknnya dekan setiap sem.. bru first tyme dpt 3.00 pointer.. tp x palah. at least aku sonok wan buat cmtu.. mmandangkan aku thu wan aku tu cmna.

masa menginjak pkul 1230 mlm. kekna, kak. da msuk tdoq.. yg kt bwak tggai aku mak ngan wan ja.. x smpai aty plak aku nk biaq wan tggu pak chaq smpai.. puas suh p tdoq, wan kata pa " wan x mau p tdoq, wan mana ngangkut g" tp nmpak sgt muka tu mata pun da x larat nk angkat.. haishhh wan2.. xpalah lg pun aku x ngantuk. pulun tgk indiana jones sat.. x lama paih tu, pak chaq smpai... angah nmpak ja muka aku, "cmna uitm" yg ne dlu dia tanya... maklum lah ramai di antara kami ni adek bradik uitm. hahaha then aku cita lah serba skit keadaan uitm skang.. then soklan killer yg paling semua geruni dlm umah tu bila tanya bab result. tp kali ni aku x la kudung pala nk gtaw.. angah kta" next sem you should get dean list" aku kata" huuuuuuuuuuu tak tau la.. yg ne pun golek2 nanes kt mak nk dean list but insyallah akan diusahakan" tak tau pulak pak chaq aku ada kt stu.mmmg silap byk. dia pun kata la " org dekan ni mana main hendpon, x msj pakwe dia, x tgk utube utube. x chatting2.." perghh mmg kena la sgt aku tyme tu.. bila tgk aku tergolek buat2 tdoq, pak chaq aku gelak kuat.. *mmg sora dia pun da ckup kuat.. pastu dgr wan dr dapoq duk kata "nasir pelan skit sora tu aih, mak duk tdoq da nuh" pak chaq tgk aku n said "padan muka aku kena marah blik"

dlm kul 2 pg semua org da tdoq kecuali aku naim adam n adik.. cm besa medan pertempuran game akan di buka. aku pun tgk la.. kat koi 3 aku msuk bilik dgn harapan nk tdoq.. habuk punya pasai, aku resdung n sakit mata.. bgn pg nahhhhh sepet!! (gmbaq x leh upload :( ) turun ja sorang2 tanya aku. pasne kalau ada apa2 kena buat announcement.. maklumlah sepupu aku ramai. so ramailah yg tanya, then masa tuk tukaq uniform (pkai bju besa blik)

kali ni berlaku perubahan skit.. memandangkan 'rakyat' x ckup kali ni, keadaan agak x terkawal skit bila semua geng laki p lapah daging ngan tulang. then aku pasang api utk bakaq daging. 1 st ingat x jd kos aku punya menyala.. mak punya dak.. last skali asyik buat x jd, kena panggil otai gak la mai buat.. (aku pun pelik kenapa kali ni aku buat bara x jd.. slalu ok ja.. salah teknik kut) then bakaq lah daging tu wif teh n anisah. amatur geng.. selalunya mmg la ne part aku but kali ni aku nek pangkat tuk tgk daging tu pass atau kena bakaq lg a.k.a pemotong daging. tlg rasa. tlg telan lam perut hahahaha utg org duk posisi aku ni.. leh ngap msuk mulut tyme daging masak panaih2..then mai la sepupu sepapat yg nk daging bakar tu rare la medium rare la dgn yg btul2 msak + yg nk bhagian lemak lah.. tp yg menjadi pilihan aku nisah kak pak chaq ngan adham adalah yg masak n kalau boleh nk yg corner lot.. msak garing... mai plak part daging seketul yg da peram tuk dibakaq.. dlm aty.. konfem gila susah nk msak.. da ada yg nk rare so aku pun bg la.. smpai kt part org lapah daging.. then aku tataw la hidang 1st tu jd apa. ttba ada yg mai hntaq blik kata "jgn bkaq cara rare.. x best.." so yg seken round tu usaha la nk buat bg menepati pilihan umum.. puas potong daging bg nipis.. da la aku ni amatur.. pisau lah tajam.. elok aku potong terhiris kuku sendiri.. mujuq kuku.. (gmbaq x leh nk upload) kut jari aku yg terhiris? atas kerjasama aku teh ngan anisah berjaya juga bakaq daging mengikut citarasa umum. sblom tu.. yg aku duk hiris daging sempat aku ngap msuk lam mulut bersama kak kekna ngan anisah.. perghhh mmg terbaik dr ladang sbb yg kami punya special. x bkaq wif pengepit tu.. kami makaq trus td pemagang ori yg jaring tu.. haaaaa pastu bila da garing angkat jgn letak atas pinggan, truih celup lam ayaq asam buh lam mulut... perghhh panas2.. melecuq gak la td hahaha

pastu ingat da kemas2 ok la.. nk p tdoq.. x larat. pastu pak chaq panggil bsuh perut lembu.. euwwww. pasne agk serik tuk aku buat... najis nya tu kalau kena splash!!! td mmg dekat2 nk kena da.. seb bek aku pndai, pak chaq sja nk kenakan aku ngan najis tu ghupanya.. hahahha x lut kt aku hahaha. payah ghupanya nk bsuh perut lembu huhuhu.then last part waktu daging da hbis bakaq, perut lembu da hbis cuci tulang da lapah... dgr ada org kata "nasi da siap.. sapa dan mai mkn dulu" tyme tu lepas azan 


zohor rasanya.. kt2 koi 2 gak la.. tp hari ni aku tolak ajk tuk mkn nasi (1 bnda yg aku x 


penah buat) so aku nek atas aku tdoq. then dlm azan asar mak kol suh trun mkn nasi. aku tak tau aku kata pa, 


tdoq blik. hahaha




pas mkn nasi td.. kemaih semua brg, aku nmpak ada balance daging bakaq and i told mum to take a little bit tuk


 wat masak lemak cli api daging bakaq then mom said that one is the last one. tinggallah tuk depa kut nk mkn mlm


 satg. aku pun ok lah memndangkn tyme bkaq td lupa nk bajet daging. amatur lah katakan. yg expert semua p 


lapah tulang. ttba tuk kata bungkuih bawak sg petani psai klu tggai abis org darah tggi mkn. haha so mmg rezeki


 aku la.. alhamdulillah

0 comments: