BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, September 18, 2011

cerita pendek: cinta gila

aku da berkawan dengan syud sejak di bangku universiti lg. hehe kepala kami mmg gila. Syud pernah tanya aku tentang kalau aku di takdirkan  berkahwin dengan artis lelaki, artis mana yg aku pilih? soalan syud mmg x leh blah. aku nk gelak gk la. tp mau x mau aku jawab gak soalan x leh blah minah ne.

Nana: klu aku ea ermm kau jangan gelak ea kalau aku gtaw, kau jgn gelak ea.. nah kau tgk ne

Syud:  ne!!!Syazril pelawak neh.. serious babe aku x gelak tapi aku terkejut. kau admire ke kau suka ke kau cinta ke ko sayang?

Nana: apa punya banyak soalan kau bg ne. da la aku nak tdo

aku berkata begitu dengan niat perbualan tadi tamat. aku terdgr Syud mengomel sndri.

Nana: haa sebelum tu.. bak blik ne

aku mengambil semula 'harta' kesayangan aku tu

Suatu hari kami ke karnival belia yang di adakan berdekatan dengan kmpus. aku dan Syud x lepaskan peluang yg ada... tiba-tiba Syud terpekik pada ku

Syud: babe! tgk tu. itu kan Syazril kesayangan kau tu

Nana: shhhh kau ne ckp kuat2. org tgk lah..sudah2 jum2 kita g arah lain.

Syud: weh rileks ar.. takkan kau nak lepaskan peluang kau kut. bkn senang nk jumpa depan2 cmni. meh ni aku kenalkan kau dengan dia nak?

Nana: g la aku taw kau tak berani. nak jumpa prof pun kau goyang inikan artis.

tanpa aku menduga Syud betul2 pergi mendapatkan Syazril. aku da cuak. mana aku nak letak muka ne. aku yang gila ke si Syud ne yang da x btl.  aduhhh

aku menghantar pesanan ringkas pada Syud bahawa aku menunggunya di kereta sambil aku sendiri mundar mandir ke sana ke sini mcm org x betul. tak lama lepas tu Syud muncul dengan wajah ceria sedangkan aku da kecut perut

Syud: Nana.... (dgn nada ceria_ weh sal kau cuak ne.. leks ar.

Nana: kau cakap dengan aku yg kau juz say hello kat dia.

Syud: nah..

Nana: apa ne

Syud: note dari dia

"jumpa di starbucks 5 ptg"

aduhhh... aku tgk jam.. 430.. nk g ke x?

Syud: haaa muka camtu aku tak nak tgk.. tu nak kata kau tak nak g la tu. susah aku kenalkan kau ngan dia. jgn lah wat aku cmni :(

Nana: yelah2 aku pergi. da jum!

Syud: eh nana! aku tak g. aku balik lu ea. k bye. jangan balik lewat

bengong Syud aku ditinggalkannya.

nak tak nak aku terpaksalah g gak. elok aku sampaija aku nampak dia da ada kat situ

nana: ermm sorry lambat.ermm rasanya apa yg membe saya ckp tu anggap je lah salah faham ea. dia mmg suka memain...

Syazril: duduk dulu Nana

aku mengikut arahannya...

Syazril: kalau kwn awak tu memain ni apa?

damn! mcm mna buku tu boleh ada di tgn dia.. kali ne aku betul2 marah.

Nana: ouh koleksi.

Syazril: org jujur mukanya tak pucat cik Nana

Nana: saya cuma terkejut mcm mna buku tu boleh sampai ke tgn awak. boleh bg blik?

Syazril: katanya tadi koleksi. boleh bg hadiah ne pada saya?

urghhhh alasan apa yg aku harus berikan lg ne. mana mungkin aku lepaskan buku itu.

Nana: kalau encik Syazril tak kisah boleh pulangkan semula.

tetiba seseorang mencucuk pinggangku sambil berkata

"aku sayang Syazril"

Nana: ye saya sayang Syazril

aku menoleh ke belakang. sampai aty Syud buat pada ku begini. aku meninggalkan mereka berdua da berlalu dari situ. beberapa hari berlalu Syud langsung tidak ku tegur. rasa marah masih menebal dalam diri aku. dan beberapa hari ni jugak ada nombor telefon yang tak ku kenali menelefon ku beberapa kali tapi tidak aku angkat. malas. tapi bila petang tu aku nak mengundur kereta keluar dari umah seseorang menghentikan kereta betul dibelakang kereta ku. aku turun dari kereta dgn panas hati. terpacul Syazril keluar dari kereta

Syazril: assalammualaikum

Nana: waalaikumsalam. ada apa awak dtg?

Syazril: saya nak jumpa awak

deruman enjum kereta kedengaran

Syazril: mari cepat..

aku masih membatukan diri

Syazril: cepatlah. saya tak nak susahkan awak bersangkut dengan media. mari.

dalam keadaan masih terkejut, Syazril menarik lengan ku pantas masuk ke perut kereta. dia memecut laju ke suatu tempat yg agk tersembunyi.

Syazril: nmpak tak mcm mana susahnya jadi seorg artis w'pun sekadar pelawak? sampai bila kau nak lari dari aku Na? kau ingat aku da lupa kau siapa. mana mungkin Na aku lupa pada org yg membawa aku ke arena ne. merata aku cri kau. ntah mana2 kau sembunyikan dri.

Nana: huh! kau tak lupa? habis mana kau lepas nama kau dipersada seni. mana kau waktu nama kau melonjak tggi. waktu tu kau nmpak ke aku yg kerdil? tak kan? aku tak mintak kau puji atau beri aku penghargaan apa2 ril aku tak mintak. aku cuma mintak, kalau kau da tak cintakan aku just say it. jangan biarkan aku terkapai2 tunggu kau mcm org tak btl.

Syazril: Nana... shhhh skang masalah da selesai da. aku takkan biarkan kau terkapai-kapai lagi da. kau tak payah terkapai kapai mcm org lepas. aku tak pandai buat cpr kat kau. skang ne da jum lik umh. mak ayh aku termsuk mak ayh kau da tggu kita

NAna: buat apa?

Syazril: nikahkan kita la kau boleh tanya g. kang aku terjun dr sini kang kalau kau tak setuju.

Nana: kau ingat lepas apa kau buat ne senang2 aku nak trima kau blik?

Syazril: naaa... jgn buat aku cmni na. aku menyesal sgt. aku alpa. skang aku tak nak kehilangan kau lg da. aku da ckup menyesal tanpa kau na.

Nana: Ya Allah apa cinta aku ni

Syazril cinta kita Na. cinta kita cinta gila..

akhirnya aku bersatu jugak dengan Syazril. teman seperjuangan aku dulu tapi kini beralih arah ke bidang seni dan a
ku

 d-tamat-i sini. tak ku sangka aku akan berkahwin di usia muda. alhamdulillah

0 comments: