BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, September 29, 2011

terhenti seketika

perjalanan sebagai student semester empat cawangan merbok telah pun tamat pada pukul 11.15 minit td. ini waktu aku abis exam. secara amnya aku official keluaq dr uitm kul 12. lbh.. laju ja aku langkah kaki pulang smpai x sempat jumpa kwn2.. 1st thing yg aku wat bila jejak kaki kt umh selain bukak kasut n bg salam :D aku menjerit i'm home!! YA Allah lapaqnya.. sedapnya bau ne jum kaih hidang mkn. leh bygkan tahap kelaparan aku yg dr kul 11.30 mlm semlm smpai 1 pm td x mkn? dan aku kata dgn keadaan yg beg sarat kt tgn ngan tudung x bukak. pastu berlari amik surat khabaq hidang mknan.. adik aku geleng je pala.. lantak la... aku lapaq. tension semua ckup pakej... hambik kau aku tambah berkali kali. almaklumlah mlm tu aku stress gila n tuk bg aku rsa skit tenang aku tpon mak hbaq aku lik umh nk mkn masak lemak cili api telur dgn ayam grg cabai. perghhhh bukn takat meleleh peluh, pendek kata mmg kick la... kalah rsa pizza hut... kalah mcd.... tp x plak smpai aku lahap kn.. still sopan k...

pastu ptg ne aku kemas la sket brg2 yg aku bwak blik umh... 1st aku kemas buku. tyme kemas tus jatuh paper aku. aku pun amiklah tgk. ghupa2nya tula ketas 1 test pad 310, terimbau kembali mcm mana aku jd org kedua terendah dalam klaz.. lecturer aku penah mention, sapa repeat paper ne mcm bodoh la sbb paper ne x ptt pun kamu repeat. pape ne x mudah dan x terlalu susah. pikirlah.. at first seyes aku sentap n aku nanes. aku rsa dunia aku kosong dan aku lah manusia paling bodoh tyme tu. but lecturer aku build up aku nya semangat blik bila dia kata. buktikan yg kamu semua x ckup bodoh  tuk repat paper ne.. end ups with miracle.. tunjuk kt saya siapa kamu. hey kamu ne makhluk tuhan la. sebaik baik kejadian. gunalah.. bg yg markah rendah n failed.. u still hv tyme... tp test 2 pun aku antara 3 org yg failed.. tyme ni lg la aku rsa cmni " ok fine, dear paper enough.. aku meluat!" rsa cm aku ada tendency nk repeat.. but, see on my carry marks.. aku bersyukur.. w'pun skit aku, aku tetap lepas pagaq... tp aku cuak,, bkn tkat cuak akuresah.. td adalah paper pad 310 yg mana semlm ckup buat aku x keruan.. habis satu family aku kol suh bnca yasin kat aku smpai timbul tanda tanya, apa da jadi dgn aku, nk amik blik ka? aku menangis. laz sekali aku ckp kat diri aku " Nad hg perlu buktikan yg hg x cukup bodoh nk repeat paper ne. n i strive to it." alhamdulillah soalan td aku leh jawab.. aku bersujud syukur pada tuhan dan berterimakasih pada family yg x henti wat solat hajat kt aku.

tp tgk ketas td aku rsa sebak sayu pun ada. pahit getir gelak tawa aku sepanjang semester ne ckup buat aku learn bkn something, a lot of thing.. aku dpt ilmiah dan aku dpt pengajaran hidup.. a big thanks tuk lecturer aku Sir Helmi. mmg la slalu word dia general nk x tumpu pda sapa2. bila dia kata, u must do something. aku ikut ckp dia.. x penah2 aku study smpai tdoq ngan buku, aku buat.. mkn buku pad 310 duk seblah.. klu x leh jawab gak mmg aku sedih.. bkn sedih silap2 aku meraung.. kak aku tau cmna aku look forward sgt2 dgn paper ne. membe aku semua kata tkt paper law n statistik.. yeah aku mengaku aku langsung x terer math. add math pun aku teruk.. tp x taw kenapa w'pun aku cuak ngan paper statistik, aku lg cuak nk face paper pad310. adakah sbb dia facts? padahal law pun based on facts.. siap kena ingat case lg.. menitik gak lah ayaq mata aku tgk paper pad 31o test aku tu..

know what.. sometime manusia learn, adopt the information but just it. tp dgn paper ni aku blaja apa itu hidup. mmg klaz ne x stress, lawak happy ja.. kalau dgr recording blik tyme lecturer ajar, berkali kali aku gelak. smpai membe aku yg x taw tnya. ko tgh dgr maharajalawak ke? thanks sir.. sbb buat saya sedar. bgn dr mimpi yg panjang... aiceh bermadah plak aku.. ni kalau mira ngan eika thu, xpun junior aku yg gila2 tu, mau terguling2 gelakkan aku ne.. maklumlah antara kami, kata mereka, aku yg brutal.. korang tak tahu brutal aku neh, aty aku tisu,, lembut cm agar2 (bak kata kak aku) kena tatang.. klu lembut sgt agar2 tu pegang pecah. kalau keras nak mkn susah. x sedap.. haaa cmtulah perumpaan kaka aku kat aku...

dear pad 310.. we strive together.. a lot of thing we face together.. we enjoy, we cry, laugh n stress but like i said before it hard for me to let you go but i hv to do this, dun wan to repeat this paper. n i must get 3.0 pointer to prove that i can get it b4 my convo as diploma student... n 1 more thing.. the reason why i need to get 3.o pointer n above because of this


this is another things that i look forward.. dad promises to buy this if i get 3.0 pointer n above **lam aty "trasa cm aku kurang cerdik smpai ayh tawarkan bnda yg paling aku nak tuk aku berusaha" but in the end **air mata menitik g.. aku sedaq yg byk duit nk pkai.. ye lah.. tt aku nk mula sem nk byr yuran.. nk byr sewa umh klu x dpt kolej.. dgn aku nk amik lesen keta.. thn depan adek plak msuk university, insyallah, aku smbung degree insyallah.. kak dgn degreenya.... perghhh aku yg pikiaq semua ni mau stress aku..

so ayh. thanks sbb tawarkan hadiah ne. but i refuse to accept it. mmg 2 3 hari ni nadiah kol suh ayh kumpul duit n belikan hadiah ne. itulah alasan utk aku terus bersemangat dan jadikan hadia ne sebagai bahan tuk motivate aku.. setiap kali aku kalah tuk nk berhenti rehat x mo smbung study, setiap kali tu lah aku tgk gmbar ne. *siap wat wallpaper laptop g u.. meletopz! n rsa bersemangat blik nk study.. pelikkan aku.. nntlah aku keje sok.. bkn takat yg beginner aku beli.. yg expert pun aku sapu.. insyallah

hahaha.. ok dinner tyme... mak nadiah lapar. sat g lepas nadia masak nasi kita mkn naaaa heheh

0 comments: