BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 28, 2009

keindahan


Lihatlah tempat ni. sungguh tenang. di sinilah tempatnya yang selalu aku pergi untuk aku lampiaskan segala gunda di hati. dari sinilah aku melihat alam ciptaan Tuhan. sungguh mendamaikan.
Saat aku teringatkan dirinya, aku datang ke sini untuk melepaskan kerinduan. aku cuba untuk tidak memikir tentangnya. adakalanya aku berharap aku tak pernah kenal siapa dia mahupun tahu siapa dirinya. saat itu aku rasakan aku tewas dengan perasaan ku sendiri.
Setiap kali aku terjaga dari tidur ku. ku lihat mentari muncul dengan riang. aku mahukan hariku juga dimulakan begitu. tapi setiap kali itulah aku gagal lakukannya. dia muncul di setiap hariku. puas aku pujuk hati ku menyatakan dia hanya teman tapi hati ku seakan degil untuk menerimanya. ketenangan tempat inilah yang selalu memujuk ku supaya bersabar. walaupun aku sedar dia bukanlah untukku aku terima. aku selalu melihat di belakang rumah ku kala aku tidak ke sini. dari belakang rumah ku. aku dapat melihat Gunung Jerai. ia tetap di situ. gagah berdiri. betapa agungnya ciptaan Tuhan Yang Maha Esa.

0 comments: