BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 25, 2009

Kenangan Semalam...


Dulu, aku pernah kenal dengan sorang mamat ni. kami berkawan sejak dari form1. tanpa ku sedar hubungan kami menjadi rapat sewaktu kami di form4. jika dilihat, terlalu banyak perbezaan antara kami. tapi itu bukanlah satu masalah untuk kami terus berkawan.


Aku bersyukur dikurniakan kawan sepertinya. aku sebagai seorang manusia juga tak terlepas dari rasa sayang melebihi seorang kawan. kakak dan sepupu menasihatkan agar aku luahkan saja perasaan ku padanya. aku pendamkan saja. semuanya tidak terluah dengan kata-kata. kami sering bergaduh dan bertengkar dan aku yakin inilah yang membuatkan hubungan kami bertambah rapat dan kekal sehingga sekarang. pertengkaran kami selalunya tidak lama. kalau dikenang ianya sungguh lucu.
Kini, perasaan sayang itu masih ku pendam didalam hati. biarlah dia tak tahu tentang perasaan ini. biarlah ia terus menjadi rahsia di hati. bagiku, cukuplah sekadar dia bahagia dengan hidupnya. aku juga pasti gembira. dialah sahabat yang dihantar pada ku yang paling baik. aku akui, mencari pengganti mamat ni, tiada yang kedua. dialah satu dalam seribu.
Walaupun kami sekarang masing-masing menunggu keputusan spm, hubungan kami semakin rapat sebagai sahabat. tiada yang kurang. dia tetap dia yang ku kenali dulu. dan aku akan tetap menyayanginya sebagai seorang sahabat paling setia dalam hidup ku. aku juga berkali-kali melafazkan Alhamdulillah kerna dikirim insan sepertinya. tanpa sahabat sepertinya, aku mungkin da tersungkur dahulu.
Terima kasih sahabat. jasa mu akan ku kenang hingga ke akhirnya. :)

0 comments: