BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 25, 2009

tersedar!!!

Keresahan menyelubungi diri
Kekesalan mencengkam hati
Tidak ku mengerti
Kenapa ini terjadi
Dalam berhati-hati
Rupanya masih ada yang memerhati

Semalam,
Hati ku di carik luka
Hati ku dicincang lumat oleh rakanmu
Tapi kau datang menenangkan ku
Berbulan malah bertahun kita bersahabat
Aku dan kau umpama satu tapi aku tersilap
Cuma aku yang beranggapan kau sahabat ku
Dalam diam kau menaruh harapan
Dalam dia kau mengawal aku
Tanpa aku sedar orang lain juga mengetahuinya melainkan aku
Tahniah!!!
Aku terasa diperbodohkan

Hari ini,
Aku menjarakkan diri
Pesanan ringkas mu tidak ku balas
Panggilan mu tidak ku jawab
Aku keliru

Kau tahu aku masih belum melupakannya
Mengapa sanggup kau menerima aku
Kenapa aku yang terpilih

Malam ini
Aku sedar kekasaran ku adalah kelemahan mu
Keegoan ku adalah kelembutan dirimu
Maaf kan aku
Yang buta dengan kehadiranmu
Yang memekak telinga dari mendengar suara mu

Esok
Akan ku khabarkan padamu
Bahwa aku bukanlah yang terpilih
Yang akan berada dihati mu
Untuk menjadi ratu
Walau hati ku ini kuat untuk menyatakan cinta
Hakikatnya aku tidak
Aku tak cukup kental

Harapan ku
Janganlah kau kecewa dengan diriku
Janganlah kau biarkan luka menyelubungi diri
Fahamilah aku seperti mana kau kenali dulu
Biarkanlah takdir Tuhan yang menentukan hati ini milik siapa
Layanilah aku sepertimana aku melayani mu
Usahlah kau cambahkan benih yang belum ditanam
Buanglah ia
Kerna aku
Sahabatmu...

0 comments: