BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 1, 2009

dr keseronokan, aku pilih keluarga

jelaslah dugaan yg dtg tnpa mengira detik atau wak2. ia dtg seperti bertimpa2 ke atas ku. aku cuba tdak mengeluh dgn situasi ini. aku msih cuba mengumpul sdikit kekuatan dlm diri ini. tp jika nk dibndingkn dgn penderitaan org lain, penderitaan aku tdaklah sebesar mna.

2 bulan lepas aku didtgi msalah hingga menyebabkan bdan ku susut dan rmai yg menegur. sungguhpun aku sendiri melihat sendiri perubahan diriku, tp aku mebohonginya. aku cuba bersikap seceria mungkin walaupun hati ku menangis. dlm msa dua bulan ni, kwn2 mengajak aku keluar. aku teringin sekali mengikut mereka. tp aku lbh pntingkan keluarga. jd aku membuat keputusan untuk tdak pergi

selepas aku mengharungi dua bulan ini dgn pelbagai cabaran, aku kembali menjadi aku. aku berusa menaikkan kmbali berat bdan ku yg dulu sehinggalah kini. perubahan ini menceriakan semua org. rezeki aku betambah selepas kejadian dua bulan itu. alhamdulillah. aku amat bersyukur.

sekarang kwn2 ku mengajak aku keluar bg meraikan kwn2 yg mendpt panggilan plkn. aku buntu. semlm aku brikan sdikit sumbngan pda keluarga trmasuklah hri ini. aku x punya apa2 lg. haruskah menolak pelawaaan mereka dgn alsan yg harus ku reka? aku x ingin menyusahkan keluarga. dlm masa yg sma aku juga ingin bersama mereka. Ya Allah, huhuhu
aku xsanggup hmpakan keluarga dan aku juga....
cuma keluhan yg dpt aku keluarkn.

maafkan aku tman2 seandainya aku x dpt bersama pda hri itu.
aku lbh pntingkan keluarga dr keseronokan aku sndiri walaupun hti aku terluka.
:'(

0 comments: