BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 12, 2011

dan mungkin nanti -teh

Teh,
satu nama yang tak mungkin aku lupa atau terpadam dalam kamus hidup aku. dia adalah emak saudara ku. da lama aku tak dengar perkhabaran darinya. kali terakhir aku duduk bersembang di majlis nikah along rauf. itu pun tak lama. kemudian niatku ingin duduk dirumahnya seketika segera aku lenyapkan kerna kehadiran orang yang ramai. aku tahu pasti dia letih setelah semlm melayan tetamu. jadi aku memilih untuk mengundur diri. aku rindu insan ini Ya Allah. Kau lindungilah dia seperti mana dia lindungi aku sedari aku kecil.

sejak kecik, aku memang rapat dengan mak sedara aku yg ne. kalau dia sebut TUTTTTTT ja da cukup buat aku faham dan termalu sendiri. w'pun jauh rumahnya di kepala batas dulu ini, setiap bulan pasti akan ada aku ke sana. dulunya kalau apa yang diberikan anak-anaknya makan, begitu juga dengan kami adek bradik (sob3) udang besaq, pizza, belacan juga dikirimnya sewaktu dia di johor. kirim pakai kapal terbang siot.. kalau tak salah aku. dan aku, kalau tahu teh telefon, teh hantar barang, teh nak datang, aku org paling awai akan tunggu kat gate. waktu kecik la. skang aku tunggu kat kat depan pintu rumah.

aku ingat lagi, waktu aku kecik juga kalau aku merajuk, dia juga yang akan pujuk. Ya Allah aku merindui wanita ini. ><  bila aku da besar panjang mcm ni. dan teh juga da menetap di kedah. aku seronok. berjogging sekali. masak skali. kerap benar aku ke rumahnya. tapi sekarang memandangkan aku bz dgn kampus, aku tak lagi sekerap dulu ke rumahnya. berita juga hanya ku risik dari mak. itu pun sesekali. asal mak kol ja. mak teh pa cita? itu yg akan ku soal. tak putus2 aku doa buat insan yg pernah turut membesarkan aku.

skang da cuti sem pun. rindu aku pada insan ini membuak buak. banyak kali aku plan nk g umah dia tapi masa dan keadaan seakan menghalang atau lebih tepat lagi tak sesuai. tapi org yg byk mesti akan tanya, kenapa susah sgt aku nk angkat n kol walaupun 2 3 minit? salah tu. aku nak jumpa. duduk bergelak mcm dulu. malam tu, aku terasa sangat yang aku nak jumpa Teh. jantung aku berdegup dan aku berdoa pada Tuhan, jika benar rasa ini, ketemukanlah aku dan dia. Maha Suci Allah, kali terakhir aku jumpa insan ini sewaktu aku bergerak pulang dari nasi kandaq pelita SP. elok kereta berjalan, aku ternampak teh. hanya lambaian serta lirikan mata menghantar teh ke dalam kedai yg mampu ku buat. suara ku tersekat di celah kerongkong bila nk bg taw mak ayh yg aku nmpak teh. :( tapi aku bersyukur. at least aku nampak dengan mata kepala aku sendiri teh.

dan mungkin nanti aku akan ketemu juga insan ini sebelum aku kehabisan cuti sem. :D hope it happen. miss her so much

0 comments: