BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 11, 2011

thanks buddies

**klu korang malas nak baca pepanjang. bca ja kat pasrt aku thanks2 tu ek

know what? aku kan rajin mengemas bilik sendiri (propa gilak!) aku belek belek telek telek aku punya file (aku bukak la file tu nengok) tersenyum ja aku tengok sijil2 aku dari sekolah rendah. aku terbayang adek. wish he could be like be at least. but he didn't coz he got asthma. stop about him.

then helaian terakhir jatuh s3 keping gambar. my lecturer, me, n my buddies. apa yang gamab2 tu buat kat situ aku sendiri terfikir. satunya aku akan letakkan 1 tempat. aku selak helaian yang gambar td terjatuh. ouh it from one of my sijil at sayembara sajak. then i close my file and watch finale masterchef usa season 1 and 2. i feel something. yeah it trus. i ran to my table and find the picture and the sijil. it just like a movie that we watch in cinema, the memories comes cross to my mind and play it back again..

it was 7.00pm when  Amira, my buddies roomate classmate my doc, my vice president and lil sys in merboque asks me whether i want to continue it or not. frankly speak, what come in my mind is "hg pandang rendah kt aku ka?" tp dalam perjalanan Amira gives me satu tin nescafe sejuk. and aku terharu rasa cam nak nanes sebab dia tahu apa yang aku perlukan. i know everyone in my class support me very much. n ada yg nak berkampung dengan aku kat situ (crying)  dan aku berterimakasih pada mereka but aku tolak untuk mereka beramai-ramai disitu. alasannya aku malu aku segan! hahaha sapa sangka aku yg penakut mic nak bersajak dengan mic 12 hour non stop?! dan siapa sangka aku yg mcm ni nak bersajak tetengah mlm kat uitm? ok stop!

then, (i'm trying to avoid speak about bad thing happen at the sayembara) i met Ehsan, my classmate, my buddies and my mr president. i'm really shock when he ask me like this " jujurnya Nad, hang mampu kah? persoalannya hang mampuka nak buat semua ne?" bergegar jantung aku. yes aku takut waktu tu. aku rasa semangat aku da nipis. aku perasan yang Mira tgk aku n suh aku sabar. aku cuba buat benda tu lawak. aku cuba tanamkan semula semangat aku tapi gagal. aku mesej baie nak sembang2. tp memandangkan dia kat library aku mesej tak lama ngan dia. n i met my seniors. they support me. ( i love them so much nak kak elma.. credit to her sbb jaga aku waktu sayembara) n i met my ketua koordinator. yeah dia support but cm besa a little soalan yang mengoyahkan semangat aku. aku yang ketika tu semangat da tinggal senipis kulit bawang. aku terfikir nak tarik diri. but i met another lecturer she gives Allah support n ingatkan aku berserah pada Yang Maha Esa. aku sedikit tenang

lama kelamaan masa hampir tiba. eika ngan fai tahu aku tak makan. merempit diorang datang bawak burger (stop crying Nad) aku tak taw moto sapa depa blasah tyme tu. thanks tuan moto. aku sempat makan 3 suapan ja. yang selebihnya baie yang habiskan. know what aku rasa terharu sgt bila nampak muadz datang. serius dia lah orang yang paling aku tak datang akan ada dengan aku malam tu mai semata-mata untuk give support. haziq text me and promise to come early in the morning at 7 am. i called mom. she said good luck. at the beginning dia tak galakkan aku buat but i said i must do this. this is the tyme. but when i called he good luck but "naahh is gonna be okay" coz he didn't understand 12 hours non stop. he thinks that i can stop go take a drink, go to toilet. but for me at least he said good luck i;m happy. wanna know how my sis act when she know bout this? she laugh badly. something that i am expected from her. i doesn't believe in me at that time until she called mom and mom approved it. hampir 12 am. aku kol eika. i need her. utk kali terakhir. aku peluk eika n dia sempat bisik. "eika percaya Nad leh buat"

12 jam bermula,  aku nampak banyak manusia yang rata-ratanya aku kenal. seniors, lecturers, buddies n mt exco (aku syg korang adek2) 12 am i'm still 4 a.m aku da letih. madam datng tutup kipas. bibir da kering 6 am. aku hampr mengaku kalah. apa yang jadi at 6 am, aku mdm n fathiah tahu. so x pyh aku recape. 615 aku rasa cm nak pengsan but aku kumpul semangat yang tersisa. aku dengar bunyi kendengaran. aku dengar bunyi azan. aku dengar suara sumbang yang tak yakin dengan aku datang segenap menyinggah ke telinga. tak sampai lima minit semngat ku runtuh semula. TAPI! aku yakin aku yakin dengan satu menda. JANJI. dengan perut bermain rentak rock and rolls. dengan bau sarapan makanan yang sampai,, aku bertahan. mata aku meliar mencari janji yang patut di tunaikan. haziq. yeah tyme tu tepat pukul 7. kereta staff n lecturers da mula byk masuk ambil parking. asap. aku tak tahan. i see my healer. tp aku pandang sepi.

ouh lupa mention yang malam tu baie ehsan eika fai mira and other tunggu aku sampai pukul 4 pagi. but apa yang aku terharu 1. diorang tunggu dala sok klaz kul 8 pg. kedua adek2 mt exco yg x leh jaga aku. then terus menerus duduk disebelah memberi semngat. "leks kak" " da nak habis" yang tulung tutp kipas. yanmg tolong bsahkan muka aku. thanks all. ALLAH SWT ja leh balas jasa kalian. 730 pg. aku semakin lemah. dengan lapar. dengan rasa nk g toilet. dengan rasa kecewa dengan sejuk, aku teruskan jua. hampir pukul lapan, semngat ku kembali terubat bila nampak senyuman madam, n sir.

pukul 8 am. aku sedar kawan2 aku dalam kelas bel. bila sorakan demi tepukan aku dari senior yang datang awal pagi tu, aku rasa level semngat aku hampir penuh semula. namun air mata tetap gugut saat itu tatkala mengharap kwn2 sendri datang menjnguk. apa leh buat depa dalam klaz waktu tu. aku kesat air mata dari di lihat. aku biarkan aku aku menangsi. 825 pagi. aku ternampak baie berdiri di belakang lensa. aku melambai dan tersenyum padanya atas tanda terima kasih. jatuh air mata aku ke bumi bersyukur pada Tuhan akhirnya ada juga seorang yang DIA hantarkan untuk aku (crying badly). dia duduk di meja hampir dengan aku n said" nad rileks. aku tau hang boleh buat. jgn mengalah. " aku mengangguk. dialah yang mencetuskan semula sorak dan tepukan bila masa aku hampir tersungkur semula. mcm tu juga dengan aimi kak elma. saleh abg man, kak zafirah. byk lagilah kalau mention satu blog aku panjang ke bawah. 0955 itu tepukan terakhir dari baie. katanya " aku p kelas dulu" sungguhpun berat hati aku nak teruskan tanpa teman di sisi tapi aku taw aku terpaksa angguk. inilah masa bertukaran klas law. sekali lagi aku hampir mengundur diri. namun ku tabahkan hati. ku kuatkan semngat. ku kutip sisa harapan yang ada. dalam hati aku berdoa agar kelas law habis awal.

dibelakang aku kak elma da stand by bila aku da benar-benar letih. dengan dialah aku bermain. dengan dialah aku percikkan air. begitu juga dengan jijie. mereka tahu depa tak leh balas balik sbb aku masih dalam likungan 12 jam. belakang aku semakin sakit. tangan aku da tak larat nak angkat. kak elma membantu aku menyelak helai demi helai. aku gagahkan jua mengankat tangan melihat jam. 1045. "sabarlah cuba tengok kiri kanan hang. depa akan muncul bila-bila masa saja dari sekrang." aku menyabarkan diri.

tepat pukul 11. aku terdengar derpan kaki manusia. eika, syud baie haziq fai dan yang lain-lain. aku bersyukur. akhirnya mereka di sini bersama ku memandangkan family aku tiada di sini jadi pada mereka aku sandarkan semngt ku.. memandangkan mereka juga peserta selepas aku, mereka duduk dikhemah di seblah aku. aku nampak muadz tersenyum. baie dan eika masing diseblah aku, kak elma di belakng.  jijie dan abang man dan mcm body guard. tepukan demi tepukan untuk menanikkan semnagt aku ku terima. semasa aku mendeklamasikan satu saja aku memandang membe2 aku. yeah aku tujukan sajak itu buat mereka. tapi waktu tu rasanya eika saja faham erti lirikan mataku.

masa terus berlalu aku menunggu dettik 12 pm. kak elma tak henti-henti menyuruh aku bersabar. katanya da nak habis. masa tambahan 5 minit aku harus sudahi takut kalau2 kalau tak cukup. dalam hati mmg aku dan aimed mamat jaga masa aku ne hehe, but thanks to him. kak elma tak sudah2 menanikkan semngat aku semula. thanks kak. i miss u damn much. eika di seblah kiri aku. menggenggam erat tangan aku yang lenguh nak tercabut tu hehehe. baie mcm biasa. mengambil tugas berdiri di sebelah cuba utk berckp dengan aku. yg aku hanya mampu memblas dengan senyumam dan anggukan saja. dalam kiraan 5, 4, 3, 2, 1, TAMAT!  aku berjaya menyudahi deklamasi sajak 12 jam tanpa henti mengalah rekod lama yang hanya 3 ke 4 jam tak salah aku. but leave that. eika menyambung semula 100 jam seterusnya yang berbaki beberapa jam lagi. ghupanya dia sengaja memilih untuk mendeklamasi sajak selepas aku. :D aku diangkat ke tepi memandangkan kaki aku kejang. aku nmpak madam tersenyum. aku lega. bertungkus lumas dia suh aku mkn tp aku" saya nak g toilet lu" mereka kata aku wat lawak. bygkan 12 jam aku tahan.. aku da tak mampu. n kak elma kata " Nad, ko da bulih cari ehsan sekarang, pergi kata"aku mampu kau mampu ehsan" pegi Nad" cmm tu lah punya kakak senior aku neh.

aku kol mak ayah n kakak aku. mak aku risau sampai tak leh tdoq. ayah aku terkejut bila tau keadaan sebenar aku. n kak dia bangga ngan aku. i proved to them n my self. byk soklan dtg menerjah. nnt lah ea aku jawab. but apa yang try nak mention

thanks buddies. masa sayembara ni. koranglah tulang semangat aku. aku tak lupa jasa baik korang. korang datang tu da cukup bermakna bg aku. baie, abg besar kelas aku, thanks bro. apa yang hg buat aku takkan lupa. u meant everything on that day. and muadz w'pun kita tak pernah rapat @ sekadar erbual kosong, hg dtg satu kejutan n aku serius aku terharu. mcm tu juga ngan ,membe klaz b n c. but for my buddies. ur the great friends. uols neva b replaced. eika mira fai baie. apa yang jadi dr mlm korang start teman aku smpai ke panamatnya, aku takkan lupa. kwn2 aku syud maznik haziq ehsan n yg lain2. thanks for giving me some spirit. aku ta tau nak ckp mcm mana from bottom in my heart thanks buddies.

thanks to all of you my lecturers. n for u ( u know who is i'm talking bout) i know that night supposed to be ur night to read the poetry but we decided at last minutes right. and the chance is giving to me. sorry and thanks from me. my my lovely lecturer, madam, you work very hard from the beginning but end up with somthing that broke your heart. i felt upset too. for u sir, thanks for giving me a little fear and a big spirit to end it with smile.

to all mt exco, adek2 aku. thanks. tanpa korang hari tu, aku tk tahu apa akan jadi kat aku. fathiah, nabila, paan, muhsin, sykin. semualah. thanks, and mira. thanks a lot dear.  hang taw bila hg ptut ada dengan aku waktu tu. and thanks sbb sediakan mt exco yg baik2 belaka tuk aku.. and ehsan. thanks for asking me "kau mampu?" dan soalan tu dah terjawab kan? aku mampu. aku mampu :D

to olls my seniors. u r the great senior yang aku pernah jumpa. korang happy go lucky caring support junior and ikhlas aku bersyukur pada Tuhan . may Allah SWT bless u alaways seniors. n i'll keep praying for uols

okay. soalan2 yang menerjah aku setelah tamat deklamasi. (soalan pembeita tanya tu. tak payah la nak. dia record ja. bukan masuk tb pun)

1. (soalan ni dari miss aku) macam mana awak terfikir boleh nak buat semua ni?

dari kecik aku tengok genuineness world record. banyak benda pelik yg depa buat tuk nama tercatat dalam buku tu. dari situ aku terfikit, apa yang aku boleh buat? dari situ aku tanam cita2. sebab kedua. i want to prove something. dari situylah peluang datang n aku grab peluang yang ada

2. kau mampu?

pada mulanya aku sendri cuak takut tak yakin. but when i made a decision n saat aku hug eika i know i doing a right thing. that my decision n i gonna do this,

byk sgt soalan da la ea aku pun tak larat nk tdoq hahahahahah nyte

0 comments: