BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 12, 2011

suatu ketika dulu

know. early in the morning likes this with the rainy outside my house, i'm hungry. and apa yang aku tingin nak makan adalah nasi panas2 masak lemak cili api daging bakar with ikan goreng sambal. perghhhh

taw x? aku dah agak korang mestey tak tahu ahahahah. suatu ketika dulu. masa yang sama. lauk yang sama cuma tambah sotong msak bijan with ulam, cuma tempat yang berbeza. dua buah keluarga pergi bercuti di Cameron Highlands. itulah the last tyme this two family bercuti bersama. mak plan ngan nak bwak maknan ke cameron highland. at first aku pk mmh ridiculous dgn brg byk but mak bwak juga. sepanjang jln aku tunggu ja msa nk hadap makanan ne. tapi aku sabaqkan diri smpailah kami tiba di cameron highland. bykkan sabaq aku tyme tu. hahaha da la duk bau. tu x msuk pening ngan muntah aku sepanjang perjalanan lg.

masak lemak cili api daging bakar ini menjadi tumpuan aku, ayah da smestinya. dan juga mencuri tumpuan naim ngan pakteh waktu tu. mcm makan nasik kat rumah bak ang. tp seb bek mak aku lg skali genius. bleh plak bwak beras tuk makn mlm. n satu g periuk masak lemak daging bakar. plan tu mmg aku tak tahu menanhu. so kenyang lah smpai ke pagi. yg tak best tyme first smpai yg aku mkn tu, plus letih n penat. msuk ja apartment tu aku hentam tdoq puas smpai org lain keluar p taman rama2 n tgk straberi pun aku x sedaq depa gerak. padan muka aku. tapi sempat p gak g skali.

i miss that tyme we spend together. k terkeluar tajuk :p apa saja jenis masak lemak mak aku mestey pakteh suka ngan baim. ini diakui pula oleh along rauf katanya: makngah org kedah mkn pedas, pakngah org negeri 9 apatah lagi.. mmg berapi" berpeluh dia mkn..

but kalau dudlu aku paling suka masak lemak cili api ketam but nowadays ketam yg betul2 fresh susah nk dapat n mahal. so aku beralih pada pucuk paku. tapi aku tak berapa leh mkn sbb at the end badan aku akan angin n sakit kepala. so skang yg paling aku akan mintak mak buatkan (hehe ngada2) masak lemak cili api telur. selalu mak tau aku suka yg 3/4 masak telur tu. slrppppppp **makin lapar. ini mestey lah disertakan dengan ayam/daging/ikan msak sambal. nak lagi kick, kalau ayh ada mestey benda alah mknan ni ada sama. kalau tak sambal belacan, atau sambal asmara mesti ada tempoyak mentah.. pehhhhhhhh aku dapat bayangkan nasi panas2. lauk panas dan pedas. sambal belacan. perghh tisu harus berada dengan ku... begitu juga sebotol air sejuk. but kalau tak tahan sgt bru aku akan minum air manis.. n ais.. ini penghabisan kalau tak tahan. ais mestey ada.

and lepas tu siap.. kalau p[erut aku ok,. okylah.. kalau tak.. memerap aku lam toilet dr lunch bwak ke ptg, ptg bawak ke mlm smpai lah ke suboh. nak2 pulak lepas tu aku g hentam nasi lemak an, perghhhh mmg aku tempat toilet 3 hari 3 mlm. itu kitra ok. kdg2 melarat smpai seminggu. mcm tulah penangan masak lemak cili api kat aku.. salah sndri.. perut nak kena modified la katakan.

0 comments: