BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 3, 2011

kalau la cinta itu seperti cerita

korang nak tahu x? dulu waktu aku masih sekolah menengah dan skarang aku di universiti aku masih inginkan soal cinta ku mcm cita korea ataupun jepun. kalau tgk cita korea, kisah cinta sekolah @ university mmg bez... sejauh mna dia cuba mengejar cinta ia pasti diiringi dengan cita-cita. semuanya sama rata... sehingga berjaya.. walaupun si lelaki selalunya akan bertegas dengan ygt perempuan tapi cara diorang jga mmg cute.. itu cita sal cinta

kalau bab lepas kahwin plak.. haa yg ne mestey perempuan takkan lepas tgk. aku sering impikan cita mcm kisah industan. nak tahu kenapa. sbb selalu cita industan ne kisah cinta mereka mestey ada konflik dgn keluarga. cara mereka tangani bersama-sama buat aku terpk, sok2 laki aku cmtu x? hihihi dalam cita industan selalunya mereka akan gmbarkan sesuatu watak tu akan dijadikan mcm mna nk ckp ea. dialah teman dialah abg kakak kepada yg dia syg. ada masa dialah musuh tuk bergurau. itu org yg aku impikan. org yg dapat menjadi satu dlm pelbagai watak.. kdg2 sahabat aku, teman aku, kawan aku, abg dan juga musuh pada ku.


tapi kalau berbalik pada cita realiti. hidup kita x lebih cam drama melayu. itulah reality. harta jadi rebutan. kuasa jadi pegangan. hiburan menjadi tuntutan. inilah realiti kehidupan yang sebenar. yg baik hanya tggal serdak. aku pun bukanlah nak mention aku baik. tapi Allah itu Maha Adil kan. jodoh yang ditentukan pasti itulah yang terbaik. sama ada sahabat teman atau musuh itu dari dlm diri setiap manusia masing2. attitudes itulah yg aku cri dri dalam diri aku sendiri dan pasangan aku nnt.


ramai yg pernah bertanya pada aku. bila agknya aku nak kahwin? mcm mna lelaki idaman? dan byk lagi la.. wahhh da mcm artis la kan. meletop! hahahah destinasi cinta aku tak pernah aku aturkan kemana arahnya. ke kiri tidak ke kanan pun tidak. apatah lagi ke hadapan dan belakang. mestey korang tak paham kan?
aku percaya pada cinta. dan aku percaya pada Kuasa Allah SWT. setiap manusia dijadikan berpasangan. baik kita baiklah pasangan kita. :D aku bukanlah xdak langsung ciri2 lelaki idaman tapi aku cuma tak letakkan syarat yg mcm dia ensem ke kaya ke itu kalau dpt pakej nama nya.. yg paling penting bg aku iman hormat org tua x anaiya aku tu normal syarat la kan yg selain dr tu, aku cuma nak insan tu tahu siapa aku, bagaimana aku. amarah aku rajuk aku manja aku. paling senang cita cm cita td lah. dlm certain tyme dia boleh jadi sahabat tempat aku meminta nasihat. bila aku menangis pada dialah yg akan menepis semua air mata aku. dan bila aku amarah dia musuh terhebat yg akan patahkan amarah ku dgn kesabarannya. dialah akan pujuk aku, tenangkan aku. bila org tnya agk2 bila aku nk kahwin (soalan perangkap sebenarnya t aku cita) aku ckp, bila tiba umur aku 25 thn :D nk taw apa diorang ne ckp? "wow awalnya... hg kan masih x dak pakwe smpai skang cmna nk kawin" ayt mintak penampar tu.


waktu aku pernah dikecewakan dlu, mmg aku ada ckp cmni "kalau sempat aku habis ijazah dlm umo 25 thn n aku jumpa sumone yg btl2 aku rsa dialah orgnya aku akan kahwin sehingga dr tu aku takmau kaple dgn sapa2." agknya doa aku termakbul. smpai skang aku tak dak pakwe. dan hati aku pulak tak terbukak pun. mungkin bila tiba umo 25 thn hati aku akan terbuka pada mna2 lelaki. insyallah. sbb tu la aku skan mengarang novel. dlm kisah cinta aku mcm2 imaginasi aku dpt but them bila aku menulis mestey takkan habis kerna imaginasi aku terbatas dlm otak. x dapat aku nak luahkan. hrmmm


mcm ni lah contohnya. mcm mna aku merajuk mmarah atau apa skali pun dia ada tuk memayungi setiap hari2 aku. till i die. ada ke manusia cmni? title post ni pun da gmbarkan kalau cinta tu mcm cerita... hrmmm sesungguh fantasi tu x seindah realiti kan?

0 comments: