BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, June 28, 2011

mimpi yang mungkin jadi realiti

sebenaqnya.. 2 3 hari ni byk sgt bnda aku nk wat...dan byk plak bnda yg aku tingin nk ada.... but financial statement aku x mmbenarkan semua ni direalisasi dalam msa terdetakkk SO jum catu duit hahahaha x la se mendadak nikan.. ttba ja aku nk catu duit.. aku nk catu duit kut mna lagi kalau bkn dr mkn.. sbb aku bukan mnusia suka shopping, shopping mknan aku suka hahahah kalau g jln2 sila lbhkan duit utk makanan hahaha

nk tau apa yg bermain kat minda aku 2 3 hari ni

list yg paling main2 plus kalau dpt mmg pakej la knaku penah terpk myb gak list2 ni impact dr cita drama yg aku tgk dgn persekitaran sekeliling aku.. okay:

Luv story

  1. aku nak lelaki yg ada duit (off course la kan) ygstabil la financial statement dia.. x smestinya kaya. karang ada plak yg salah faham.. kdg2 aku bkn materialistik okay... utk certain bnda yes i'm materialistik.. hehhee x la certain.. satu dua bnda ja
  2. aku nk org lelaki tu open minded dan semestinya tegas dr aku.. hahaha... kang melayang 'ufo' lm umah aku kalau dia terlbh garang dan x sabar ngan aku yg baran ne.. bab kata kwn aku "hg ne Nad sebijik cm naga yg grg, (sentap) tp masih boleh dijinakkan (senyum blik)" meletup x ayt membe aku ni
  3. aku penah gtaw mmbe2 aku yg aku nk lelaki yg leh main piano. wakakakakka bila aku ingat aku sndri nk gelak. tp nk wat cmna tu yg terlintas kt pkiran
  4. semestinya harus ada pegangan Islam yg kuat.. jgn aku terhuyung hayang suda... (syarat wajib k, yg x perlu aku mention, tp since da tertaip malaih nk tekan backspace)
  5. menyayangi aku apa adanya... wah ayt x leh blah... (g M***** ayt aku ska aty aku kn?)
tapi bila pk2 blik susahkan nk dapat cmni? jadi perkara yg terbaik yg aku buat, berdoa. yup! aku percaya pada ketentuan... ianya mcm cabut undi.. berdoa, berusaha pick undi den jawapannya kita bertawakal ats ketentuanNYA.... itu la yg aku buat.. lepaih smbhyg ja, aku x lupa tuk berdoa ats jodoh ku walaupun aku masih muda.. x slh kn? setiap kali aku berdoa atas ketentuan Yang Maha Esa, dialah jodoh yg terbaik buat ku. MYB ini antara sbb aku x pernah tkt @ tercari2 pasangan kt kmpus... tp aku x merasa la apa yg kwn2 aku rsa.. bila tension wat saimen semua lepaih kt pakwe.. lawakkan? tp sekurang-kurangnya mereka ada tmpat mengadu... but for the time being biar aku bercinta dgn dri aku dan buku dlu.. tu cita luv story.. 

ni list lagi satu aku nk ada ... n try catu duit semata2 nk dptkn semua ni.. tp duit aku tetap hbs kt MAKANAN.. semua org lih predict bnda nih kalau duit aku abis hahaha

  1. aku nk rantai dgn buah rantai emas.. murah pun xpe la asai dr titik peluh aku sndri..
  2. aku nk bwak mak ayh adek kakak aku p bercuti kt Pulau Tioman.. Yay! sebenarnya hasrat aty nk p Pulau Sipadan.. da jauh sgt Pulau Tioman pun jadilah... aku akan usahakan Pulau Tioman. tapi kalau da susah sgt.. Pulau Langkawi pun jadilah.. aku cuma nk tgk laut yg leh snorkeling 
  3. aku nak LESEN.. yes lesen keta... penting ne... tapi aku dlukan list no 2 tu... ne pun antara sbb aku kumpul duit... ne je la kut wat sementara waktu ni
  4. aku nk tunggang kuda aku sndiri ** nmpak cm ridiculous kn? kuda org yg bayar sploh ringgit pun leh la tapi xmo la kuda yg buh singgit siapa ngan muzik kat pusat mebeli belah tu.. hehhhe
haaa bykkan senrai tu.. wait! ada lagi tu short term aku punya list.. ne long term list

  1. aku nk g Haji ngan mak ayh aku....( kalau mampu )
  2. aku nk jugak2 satria NEO (smbil hentak2 kaki) kalau sok2 Proton kuar keta sport lain, aku nk yg tu plak hahahha ** tingat cmna dlu kecik aku nk Rollerblade smbil hntak2 kaki.. leh di katakan tiap2 thn aku mntak.. cuma yg ni aku x dpt smpai skang,... mungkin mak ayh aku sedar bhya bnda alah tu tuk aku... akibatnya aku majuk nek atas pokok dlu hahaha
  3. bila sepupu aku da bertunang umoq 22 ke 21 cm bez r plak tunang awai2 kn... tapi dia lain.. da stable.. cmna dia buat aku pun terkejut.. but he take his own risks tapi bg org cm aku kalau tunang awai mestey org gelak, first prtangai pun cm budak2 g... pastu gila2.. keras pala. kasar.. ha talk bout kasar KIV sat na
  4. kalau boleh aku nk jugak skali anta skrip kt mna2 production or at least novel aku... since x dk sorang pun mengetengahkan bakat jadi biaq la aku, asai aku pun da mengetengahkan sbenaqnya cuma bkn di dlm khayalak ramai.,..
  5. aku nk umah aku sok2 ne tepi pantai yg jernih... leh ka? leh kut.. umh idrus leh ja tepi laut 5 layers tu... gempaq x? haaa kn... (abis gutu ja duit aku sok2)


then di ikuti dgn list paliang gila aku penah nk buat... e kira mncabar dri sndiri la
  1. aku nak nari sepuas haty.... nk2 kalau aku tension la kn, aku ska menari ngan mkn kalau aku tension.. tapi aku wat ne sorok2.. semua ni wat aku puas
  2. aku nak blajaq renang,,, pelikkan.. semuanya gara2 aku penah lemas.. 2x lak tu.. dlu org kata 'ckup skali' tp bg aku selagi kita leh prevent pe salah blajaq kn
  3. aku nk gila bela kuda.. nk kecik smpai besaq.. seyes aku nak..... **tggu laki aku bli sok wakakakkaka
  4. aku nk g Disney land walaupun tyme tu aku da ank2, aku tetap nk g... apa la bez sgt g sana kn.. tapi aku tingin nk p.. anggap pulau tioman cm disneyland pun keh gak an an an
tapi aku gak ada hajat besar yg aku ingin dan harus aku tunaikan.. inilah 'dendam' aku.. hahahah:
  1. kalau boleh aku nak bli blik dimana tnh aku mbesar 
  2. duha >>>  @#%$^#$^$%^# (aku je phm maksud dia) hahah
aku akan dahulu yg no 2 dr yg lain... x dapat rantai dgn buah emas pun xpe asalkan hajat no 2 ne aku tunaikan... :D

rsanya tu je la kut hasrat aty aku, yg terlintas 2 3 hari ni.. hehehe amacam? cm susah nk direalisasikan kn? moga ada jln buat ku tuk realisasikan salah satu drnya...

keh talk bout kasar.. siapa yg tingin nk jadi kasaq selamanyakn? aku berubah tuk jadi sefeminim mungkin... tapi ada gak mulut2 gedik ni kata kat aku.. tapi apa aku kesah an... dan aku gak cuba reduce baran yg ada lam dri aku... aku mula dgn memaafkan salah aku sndiri.. alhamdulillah ia berjaya wat keyakinan aku meningkat tuk berubah.. *ingat senang nk berubah... semuanya kerna cinta.... x dak aih.. mungkin ia hanya sebagai medium.. aku pun x pin point lagi sapa2... juz suka2 tapi bguslah kn sbb suka, aku brubah.. semuanya aku akan pastikan inline... education aku, sikap gila2 aku, baran.. semua yg x elok ni la yg aku akn reduce secara perlahan-lahan.. moga2 ianya tercapai... aminnn

tinggikan angan2 aku..ntah bila akan tercapai.. hrmmm.... scara ikhlasnya dlu, aku blajaq sbb nk blajaq aku x nmpak semuani tuk msa depan aku.. aku pkiaq blajaq tu sonok tu ja..seiring dgn tu, aku ada hajat yg ingin berbalas... aku nk katakan yg aku x bodoh...  sepotong ayt pernah mencarik hati ini, malah hati mereka yg paling dekat dgn aku.. setiap kali mengingatkan itu, aku kuat tuk truskan jua... aku xkan biarkan pisang berbuah dua kali.. sekali dicemuh sekali tu aku ingat.. mungkin smpai mati... terlajak kata mmg x leh undur blik.. walau dgn sepotong kata maaf... i'll pay it.. myb ada hajat aku yg paling besar aku x mention kt sini. tapi sabaqlah, aku akn byar ke semuanya.. insyallah.. termasuk kata2 kalian... bkn ku berdendam, tapi cermin yg tercalar,calarnya tetap disitukn? itulah aku.. 

0 comments: