BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 3, 2011

sejenak aku terpk


first thing first...awat la x dak teknologi yang boleh buat cmni.. kalau aku cakap dia taip terus dekat komputer. kan senang tak payah aku nak naip cerita aku panjang2 nak2. kalau idea aku mencurah nak tulis novel atau cerpen.. ne nak marah ne.. laz skali cm besa tutup laptop tdoq hahah sat g kot aku cita main point ja aku sorang ja paham cita tu.. huhu okay full stop!

aku gembira tu jadi siapa aku yang sekarang. Nadiah. Semua ikut emosi. kalau aku rsa aku nak marah cmtu ja aku lepaskan. kalau aku rsa aku nak senyum melirik aku leh senyum. apatah lagi kalau aku gelak. boleh ja smpai guling-guling. kalau dulu kecik2 aku tingin nak ada hotel sendiri. itu zaman aku kecik-kecik. bila aku da sekolah menengah angan-angan aku berubah. aku nak jadi penulis skrip dengan pembuat filem atau drama. tp syg, bila itu aku uarkan pada family, mereka tak menyokong tuk aku ambil jurusan tu. sbb tu la aku yg skang. bg aku mereka lebih thu apa yg terbaik buatku. jadi inilah aku sekarang. pen dan kertas tak pernah lekang dr aku. kalau dengan lap top ntah kenapa aku rsa cita aku takkan habis kalau aku tulis dengan laptop. sekarang ne kepala aku berat dengan gmbaran idea yg aku nak buat. tp bila aku start menulis it seem like x mnjadi. pada mata aku ia lebih sesuai dijadikan cerita yang ada pelakonnya, fuhhh susah gila nak maintain menulis ne


cam besa aku kan ska berangan. ada masa baik buruk aku, aku terpk gak mcm mana kalau aku dilahirnya dlm kalangan org kaya. mcm mna aku agaknya. sombong ke aku. kwn ke aku dengan kwn2 aku skang. aku kenal ke apa itu susah? mestey aku pemalas nak ****** semua org buatkan. aku just tggal bgn tdo g sekolah blik mkn main dan study. tak payah bsuh bju irom bju dan sgalanya org yg buatkan. kn? 


tapi bagi aku aku bangga menjadi aku. aku bangga dilahirkan dalam keluarga aku sekarang. walaupun kami x senang dan juga tak lah susah. semuanya sama-sama. aku tak de org gaji jadi aku akan buat semua sendiri. masak sendiri iron bju sndiri. dan aku kenal apa itu hidup. aku leh tanam poko tau apa itu rempit bergaul dengan lapisan masyarakat. bukanlah aku nak ckp org kaya tu x pandai bergaul dan wat keje sendiri cuma bagi aku kadang2 itulah manusia. kemewahan yang ada dilupa pada yang bawah. kalau dulu aku percaya kisah antara dua darjat ne da habis tapi sekrang makin menjadi-jadi plak. hai kassim slamat2....

0 comments: